Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز با اشاره به اینکه اتاق‌ها به‌عنوان نماینده بخش خصوصی، مطالبات فعالان اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنند، گفت: تولید در سال‌های متمادی مورد غفلت واقع شده و حالا که حمایت از این بخش در دستور کار قرار گرفته، در حمایت از این بخش نباید به شعار بسنده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: تکلیف ما به‌عنوان نماینده بخش خصوصی استان فارس این است که خواسته و مطالبات بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان را با جدیت دنبال کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

جمال رازقی در نخستین جلسه کمیسیون پایش قوانین و مقررات، رقابت و خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق شیراز افزود: انتظار بخش خصوصی در سالی که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده توجه به تولید و رفع موانع آن بود که متأسفانه تاکنون شاهد اقدام مؤثر و مثبتی در حمایت از تولید نبودیم.

او با بیان اینکه حمایت از تولید نباید تنها در سخنرانی‌ها بیان شود، افزود: تولید در سال‌های متمادی در کشور مورد غفلت واقع شده یا با موانع مختلف روبرو بوده و که یکی از موانع مهم بر سر راه تولید کشور عدم ایجاد عدالت مالیاتی است.

رازقی اظهار کرد: در حال حاضر 65 درصد کشور از بخش تولید، 12 درصد از حقوق‌بگیران دولتی و 4 درصد از بخش اصناف کشور تأمین می‌شود که این آمار گویای کم‌توجهی به تولید پایدار در کشور است.

رئیس اتاق شیراز افزود: بر اساس آمارهای بانک مرکزی در سه برنامه توسعه کشور سهم بازرگانی و خدمات متفرقه در کشور از 15 درصد به 48 و نیم درصد، سهم بخش کشاورزی کمتر از یک‌سوم و سهم بخش صنعت از حدود 38 درصد به 18 و نیم درصد کاهش و سهم صادرات از حدود چهار درصد به نیم درصد رسیده است که این آمار جای تعمق دارد.

او اضافه کرد: تولید پاشنه آشیل اقتصاد کشور است و توجه به تولید؛ ثروت آفرینی و اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

رئیس اتاق شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 15 کمیسیون در دور نهم فعالیت اتاق شیراز ادامه داد: یکی از کمیسیون‌های مهم این دوره در اتاق شیراز، کمیسیون پایش قوانین و مقررات، رقابت و خصوصی‌سازی و سلامت اداری است که نقش مهم و زیربنایی دارد.

رازقی تصریح کرد: این کمیسیون بار سنگینی بر عهده دارد زیرا قوانین دست و پاگیر و ناکارآمد یکی از بزرگ‌ترین موانع در اقتصاد کشور ماست که رتبه کسب و کار کشور در سطح بین‌المللی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

او افزود: باوجود پتانسیل‌های فراوان رتبه کسب و کار فعلی کشور در جهان درشان و منزلت کشور ما نیست اما متأسفانه این جایگاه ماحصل سال‌ها وابستگی اقتصاد ما به پول نفت است.

در حمایت از تولید به شعار بسنده نشود
تاریخ: شنبه 4 آبان 1398