Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
دشمنان انقلاب اسلامی از دیرباز تاکنون با تحریم های خصمانه سعی بر نابودی کشورمان داشته و چندسالی است مدام درحال سنگ اندازی بر سر راه توسعه اقتصادی کشورمان هستند اما با اتکا به اقتصاد مقاومتی می توان از همه این مشکلات عبور کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با وجود تحریم‌های اقتصادی ظالمانه‌ای که در کشور با آنها روبه رو هستیم تنها راه مقابله اتکا به اقتصاد داخلی است و رهبر معظم انقلاب در این خصوص می‌فرمایند: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

برهمین اساس اگر واقع بین باشیم در می‌یابیم که اقتصاد مقاومتی تنها با استفاده از همه‌‌ ظرفیت‌هاى مردمی و همچنین حمایت‌های دولتی از تولیدکنندگان داخلی امکان پذیر است.

در راستای اقتصاد مقامتی، کارخانجات و تولیدی‌های خصوصی در سطح کشور تأسیس شدند تا علاوه بر ایجاد شغل، در جهت اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی مفید باشند.

یکی از این تولیدی‌ها در استان همدان قرار دارد و در حوزه پوشاک مردانه به خوبی عمل کرده و تاکنون توانسته ۲۰۰ نفر را وارد چرخه کار کند.

صنف پوشاک در ایجاد شغل موثر است

رضا لطفی، مدیر عامل شرکت تولیدی پوشاک دیبا، با بیان اینکه برخی مسئولان معتقد بودند اگر اجناس خارجی را وارد کنیم ازران تر و با صرفه تر می شود گفت: ما ثابت کردیم با کمترین هزینه ها می توان در حوزه پوشاک فعالیت کرد و حتی فروشگاه ها را در دست گرفتیم و امروز نظام تولید و توزیع با خودمان است.

وی، با اشاره براینکه مشکلاتی در شرکت تولیدی پوشاک وجود دارد اما هیچ کدام غیرقابل حل نیستند، افزود: در این شرکت توانستیم برای ۲۰۰ نفر اشتغال زایی کنیم که هرشغل با وجود تورم ۶۰ میلیون تومان هزینه داشت اما این درحالی است که در پتروشیمی هزارمیلیارد تومان هزینه می شود تا همین ۲۰۰ نفر سرکار بروند و برای هرکس پنج میلیارد تومان هزینه می شود.

لطفی، با تاکید براینکه در صنف پوشاک با ۱۰هزار میلیارد تومان می شود برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کرد ادامه داد: در حال حاضر کشور ترکیه ۱۰ درصد اقتصادش از طریق پوشاک است و ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است و ما هم این ظرفیت را در کشور داریم اما مسئولین حمایت نمی کنند.

دولت حمایت کند فناوری ثبات رنگ چادرمشکی را به دست می‌آوریم

مدیر شرکت تولیدی پوشاک دیبا، با بیان اینکه تولید پوشاک مزیت های زیادی دارد خاطرنشان کرد: پوشاک ارزآوری بالایی برای صادرات دارد، نیاز به آب ندارد و در بحث زیست محیطی مشکل ایجاد  نمی کند.

وی، با اشاره براینکه با وجود صنایع پتروشیمی که در کشور داریم میتوان به راحتی در این حوزه فعالیت کرد تصریح کرد: سرمایه گذاری با مبلغ کم در این حوزه امکان پذیر است و همچنین میتوانیم از قاچاق جلوگیری کنیم و در مسائل فرهنگی و تهاجم فرهنگی نیز تاثیرگذار باشیم.

لطفی، درپایان با تاکید براینکه حاضرند بدون چشم داشت درخدمت جامعه باشند گفت: امروزه کشورهایی همچون چین و ژاپن که فناوری ثبات رنگ چادر مشکی را دارند حاضر نیستند این علم را به ما بدهند اما اگر دولت حمایت کند میتوانیم میزان ارزی که برای چادر در نظر گرفته می شود را برای کسب علم ثبات رنگ پارچه چادر مشکی به کاربگیریم.

باید باور کنیم با دشمن در جنگ اقتصادی قرار داریم

در ادامه سردارمظاهرمجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین همدان، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه طی ۸ سال دفاع مقدس اتفاقات سخت و طاقت فرسا رخ داد و اگر مقاومت نداشتیم محال بود از پس آنها برآییم گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن را ناامید کردیم و امروز هم باید در کار اقتصادی باور کنیم با دشمن درحال جنگ هستیم.

وی، با اشاره براینکه امروز مسئولین دولت، قوه قضائیه، سپاه، بسیج و نیروهایی که در کارگاه ها مشغول به کارند باید بدانند با دشمن می جنگند افزود: اگر متوجه شدیم که با دشمن در حال جنگ هستیم کیفیت کار را بالا می بریم و با توان بیشتری فعالیت میکنیم.

سردارمجیدی، با تاکید براینکه گفته رهبرمعظم انقلاب مبنی بر روشن بودن آینده صحیح است تصریح کرد: متاسفانه امروزه در گیر فضای مجازی شدیم و در این فضاها یاس و ناامیدی را به ما القا می کنند درحالی که شرایط به گونه ای است که قطعا افول امریکا رخ خواهد داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان، ادامه داد: اینکه یمن پنج سال است با دست خالی در مقابل دشمنان می جنگد و پهپادی می سازند که پالایشگاه  نفتی عربستان را می زند باعث می شود آمریکا شکست بخورد چرا که امریکا و کشورهایی که مرتب از عربستان دفاع کردند و ادعای نابودی ایران را داشتند از پس کشوری که امکانات نداشت برنیامدند.

دشمنان نمی توانند امنیت مارا زیرسوال ببرند

وی، با بیان اینکه نیروهای یمن یک دهم از فرهنگ و اراده بسیج کشورما را الگو برداری کرده اند گفت: کشور های غربی از پس این نیروها برنیامدند و دائما ایران را تهدید میکنند اما باید بدانند برای ما عددی نیستند و نمی توانند امنیت مارا زیر سوال ببرند.

سردارمجیدی، با تاکید براینکه جمهوری اسلامی دارای انسان های پاک و باهوش است و میتواند به کمک اینها از مشکلات عبور کند افزود: قطعا می توانیم از مشکلات اقتصادی عبور کنیم اما شرط آن است که خودمان متوجه این دیدگاه شویم که میتوانیم مصلحین جهان باشیم و ظهور حجت را ببینیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان، با اشاره براینکه امروزه همه باید خوب کارکنند و فرهنگ مقاومت را به مجموعه های اقتصادی انتقال دهیم اظهار کرد: ایجاد شیف ایثار به ساعت های کاری در شرکت های اقتصادی و کارگاه ها بسیار مفید است و حتی باعث تشویق مدیرمجموعه می شود.

وی، در پایان گفت: در سپاه نیز اردوهای جهادی همانند شیفت ایثار مفید است و همه پاسداران حتی به اندازه یک روز هم که شده در اردوهای جهادی حضور پیدا کردند و به مردم کمک کردند.

پرداخت قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی

در ادامه ظاهر پور مجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان ضمن تشکر ازمدیریت جهادی تولیدی دیبا گفت: مدیرجهادی  این تولیدی می تواند برای همگان الگو باشد.

وی، با بیان اینکه هر کس هر جایی که هست باید تلاش کند وظیفه خود ش را به درستی انجام دهد افزود: اگر صندلی دست کسی هست بداند برای این صندلی زحمت زیادی کشیده شده  است و باید تلاش بیشتری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به جنگ اقتصادی کشور گفت: حتی یک نیرو در یک کارگاه تولیدی چون در  شرایط جنگ اقتصادی هستیم، می تواند یک رزمنده و سرباز جنگ باشد و در حوزه اقتصادی تلاش کند.

وی، با بیان اینکه در روستای یکن آباد۱۳  کارگاه هست که قریب ۴۰۰ نفر درآن کار می کنند افزود: در این روستا همه می خواهند و پایه کار هستند  و همگان در یک مسیر حرکت می کنند  و هدفشان این است که که یک بیکار را وارد عرصه کار کنند.

پورمجاهد با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی در سال ۹۷ و ۹۸ گفت: قریب ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ و بخشی از سال ۹۸ در حوزه اشتغال روستایی تسهیلات بانکی ۶ و ۸ درصدی به روستاییان تقدیم کردیم.

وی تاکید کرد: هدف از این کارها ایجاد اشتغال و تحرک  در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار کرد: باید به دنبال کارهایی رفت که ارزش افزوده  و سوددهی بیشتری داشته باشد و ما آنها را در پرداخت تسهیلات در اولویت قرار می دهیم.

وی، در پایان تاکید کرد: باید از واحدهای تولیدی مراقبت و قوانین دست و پاگیر را حذف کنیم .

به گزارش عصر همدان؛ در پایان باید گفت اقتصاد مقاومتی تنها با شعار به دست نمی آید و اگر با انگیزه وارد میدان شویم و از تولید کنندگان داخلی حمایت کافی داشته باشیم می توان اقتصاد مقاومتی را درعمل دید.

اگر مسئولین دولتی بتوانند همکاری بیشتری با تولید کنندگان داشته باشند و از تمام دغدغه ها و مشکلات تولید کنندگان خبردار شوند میتوان امید بیشتری به آینده داشت و به جهانیان ثابت کرد جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم های عجیب و غریب هم با اتکا به نیروی مردمی موفق عمل می کند.

ظرفیت تولید پوشاک ملی؛ از فرهنگ‌سازی تا مبارزه با قاچاق
تاریخ: دوشنبه 6 آبان 1398