Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: کشف مراودات تجاری جدید در حوزه‌های قابل دسترسی باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا انصاری صبح امروز در نشست فعالان بخش خصوصی با رایزنان و سفرای کشورهای مختلف دنیا بیان داشت: مراودات تجاری ما با بیش از ۵۰ درصد همسایگانمان است که مراوده با همسایگان امتیاز بزرگی است.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بازارهای بسیار خوبی در اطراف ما است و نزدیکی‌ فرهنگی خوبی با همسایگان خود داریم که باید از آن در راستای تعاملات بیشتر استفاده کنیم.

انصاری یادآور شد: انجام مراودات تجاری بر اساس قراردادهای قوی و چارچوب دار از مسائلی است که تجار باید مدنظر قرار دهند.

وی گفت: در اثر تحریم ها مشکلاتی برای تجار به وجود می‌آید که به دلیل نبودن در چارچوب قوانین تجاری است.

انصاری تصریح کرد: تجار در مراودات با همسایگان با مشکلات کمتری روبرو هستند و در زمینه مراودات بانکی قبل از هر تجارتی باید سازکار آن را فراهم کنیم.

وی افزود: در راستای مراودات تجاری باید از پول ملی استفاده کنیم لذا ما همسایه‌های خوب و توانمندی داریم و اولویت باید با کسانی باشد که نزدیکتر به ما باشند.

انصاری ابراز داشت: کشف مراودات تجاری جدید در حوزه‌های قابل دسترسی باید در اولویت باشد.

وی افزود: سازکارهای صادراتی در کرمان از اولویت‌های ما است و امیدواریم سال آینده به سال صادرات نامگذاری شود.

انصاری یادآور شد: در گام بعدی بحث صادرات، بازاریابی مطرح است کرمانی‌ها در حوزه صادرات پسته تجارب خوبی دارند که باید آن را به سایر محصولات تعمیم دهند.

وی با بیان این که تولید بدون صادرات یعنی ورشکستگی ابراز داشت: ما نمی‌توانیم فقط با هدف بازار ایران تولید را تشویق کنیم ما باید با هدف صادرات به کشورهای دیگر تولید کنیم. همچنین در راستای سازکارهای صادرات باید ضمانت بانک توسعه صادرات را افزایش دهیم در غیر این صورت تجار  با ریسک‌های بالایی روبرو خواهند شد.

انصاری گفت: مهمان نوازی و گردشگری از خصلت‌های کرمانی‌ها است؛ از همه کشور هزاران نفر گردشگر داریم و باید حوزه گردشگری در اولویت باشد.

وی افزود: برای حمایت از زیر ساخت‌ها باید هر کدام از شهرستان‌ها حداقل یک هتل استاندارد داشته باشند همچنین زیبا سازی شهرها می‌تواند از دیگر زیرساخت‌های گردشگری باشد.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه افزود: نیروی انسانی در کرمان مهمترین عامل در مراودات تجاری و بحث صادرات است؛ یکی از فرصت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران دارد دعوت کشورهای دیگر برای کشت فرامرزی است.

وی یادآور شد: در کشورهای همسایه زمین آماده است تا کشاورزان علاقمند برای کشاورزی به آنجا بروند همچنین تعادل در تجارت بین ایران و افغانستان مهم است که در همسایه‌های ما باید مورد توجه قرار گیرد که هم صادرات داشته باشیم و هم واردات داشته باشیم تا تعادل بر قرار شود.

انصاری ادامه داد: وزارت امور خارجه در خدمت تجار است و نمایندگی‌های ما در خدمت تجار هستند اما متاسفانه تجار وقتی به مشکلی برمی‌خورند به ما مراجعه می‌کنند ما نمی‌گوییم همه مشکلات را می‌توانیم مرتفع کنیم اما همه تلاش خود را برای رفع مشکلات خواهیم کرد.

لزوم کشف مراودات تجاری جدید/تولیدبدون صادرات به معنای ورشکستی است
تاریخ: شنبه 11 آبان 1398