Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه در گذشته صنعت نساجی گیلان سرآمد و قطب کشور بود، گفت: واردات بی رویه علت تعطیلی صنعت نساجی گیلان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد عصر پنجشنبه در اختتامیه نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی در تالار مرکزی رشت با اشاره به تلاش‌های بسیاری برای برگزاری این اجلاس انجام شده است، اظهار کرد: امیدواریم این اجلاس بر فعالیت‌های اجتماعی طراحان نیز اثرگذار باشد.

وی به ظرفیت‌های متنوع در حوزه مد استان گیلان اشاره و با بیان اینکه در بخش‌های تالش، قاسم آباد و گالش تنوع بسیاری در این زمینه وجود دارد، افزود: گیلانیان جز شیک‌ پوش‌ترین افراد در کشور بوده و در این میان زنان گیلانی در این زمینه بسیار هنرمند هستند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قبل از جنگ اقتصادی دشمن ما شاهد هجمه‌های فرهنگی علیه نظام بودیم، تصریح کرد: اکثر تهاجمات فرهنگی نیز از همین مد آغاز شده است.

وی با اشاره به عدم طراحی پوشاک خاص متناسب با نوع فعالیت و مجالس در ایران، افزود: متاسفانه در ایران در حوزه‌های اجتماعی و فردی دارای لباس و پوشاک خاصی نیستیم در حالی‌که در اروپا و حتی همین آسیا و آفریقا برای هر مناسبت و هر جایگاه اجتماعی و فردی لباس خاص طراحی و پوشیده می شود.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه انتقال فرهنگ باید با ظرافت انجام شود، گفت: ایران به ویژه استان گیلان دارای فرهنگ غنی است که می‌توانیم از این فرهنگ در حوزه مد و لباس بیش از گذشته بهره مند شویم.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه گیلان در حوزه نساجی در گذشته سرآمد و قطب کشور بود، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر حال صنعت نساجی گیلان به دلیل واردات بی رویه خوب نبوده و تعطیل شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: امروز خوشبختانه به واسطه تحریم زمینه رونق و حرکت دوباره چرخه‌های صنعت نساجی استان گیلان فراهم شده است.

نماینده رشت در مجلس افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس در حوزه قانون‌گذاری، شما طراحان در طراحی و تولید و سازمان‌ها و نهادهای تشویقی و ترغیبی با تعامل اقدامات خوبی در حوزه مد و لباس و صنعت نساجی شاهد باشیم.

واردات بی رویه علت تعطیلی صنعت نساجی گیلان بود
تاریخ: یکشنبه 19 آبان 1398