Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
نائب رئیس اتحادیه تولیدو صادرات نساجی و پوشاک ایران از اصرار و تاکید تولیدکنندگان بخش خصوصی بر اجرای دستورالعمل ثبت برندها یا ساماندهی بازار پوشاک خبر داد.

مجید نامی افزود: دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک یا ثبت برندها در سال ۹۵ نوشته و ابلاغ شده اما در ابتدا با مقاومت‌های بسیاری روبرو بوده است.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از رادیو اقتصاد، وی ضمن اشاره به اینکه دستورالعمل مزبور حرکتی جدید در کنترل میزان قاچاق پوشاک شمار می آید، اظهارداشت: دستورالعمل مدنظر درباره نحوه برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه بوده است.

 

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ادامه داد: دستورالعمل ثبت برندها یا ساماندهی بازار پوشاک از سال گذشته با پیگیری‌های بسیار بخش خصوصی اجرایی شد.

 

وی همچنین گفت: در این راستا تعدادی از برندهای خارجی که قصد فعالیت در ایران را داشتند باید در دستورالعمل مزبور ثبت نام کنند و با تکمیل مدارک، فعالیت خود را در ایران ادامه دهند.

 

نامی افزود: به دلیل وجود برخی مشکلات مبنی بر عدم اشاره به برخی از قوانین بالادستی مربوطه و امکان ایجاد چالش دراجرا اصلاح دستورالعمل قبلی برای بهبود روند اجرا در دستور کار قرار گرفت.

 

وی اظهارداشت: طی چند ماه گذشته پیش نویس دستورالعمل ارائه و در آن به قوانین بالادستی اشاره شده علاوه بر این در تدوین دستور العمل مدنظر از نظرات تولیدکنندگان بخش خصوصی و تمامی دستگاه های مرتبط بهره گیری شده است.

 

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه در دستورالعمل مربوطه دو گروه ستادی و نظارتی وجود دارد، ادامه داد: برخی از تولید کنندگان با بخش هایی از این دستورالعمل مزبور مشکل داشتند.

 

وی افزود: تعدادی از تولیدکنندگان به این مسئله اعتراض داشتند که چرا از بخش خصوصی نمایندگانی در ستاد و حوزه نظارت دستورالعمل ثبت برندها حضور ندارند و تمامی اعضا نمایندگان بخش دولتی هستند.

 

نامی در ادامه گفت: در این راستا اصلاحاتی بر روی دستورالعمل مزبور صورت گرفته و مقررشده تا نمایندگان بخش خصوصی نیز در ستاد و حوزه نظارت حضور داشته باشند.

 

وی با اعلام این مطلب که تعدادی از تولید کنندگان حوزه کفش به دستورالعمل مزبور اعتراض دارند؛ یادآور شد: تولیدکنندگان مدنظر به ناسازگاری دستورالعمل مربوطه با فعالیت خود معترض هستند اما سایر تولید کنندگان بخش خصوصی و تشکل ها بر اجرای عمل دستورالعمل ثبت برندها اصرار دارند.

تاکید بخش خصوصی بر اجرای دستورالعمل ثبت برندها
تاریخ: شنبه 16 آذر 1398