Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید محمد علی سید ابریشمی روز دوشنبه در دومین همایش تجلیل از صنعتگران نمونه با بیان اینکه، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و واحدهای تابعه آن قابل واگذاری نیستند و به عنوان واحدهای اصلی به شمار می آیند، افزود: این سازمان و شهرکهای صنعتی استانی به عنوان واحدهای توسعه ای شناخته می شوند که می توانند شهرکهای صنعتی ایجاد کرده و سپس آنها را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی اضافه کرد: نقش اساسی سازمان های توسعه ای در رابطه با گسترش تکنولوژی، تصوعه صادرات، ایجاد خوشه های صنعتی، پیوند دادن واحدهای کوچک و بزرگ، گسترش سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری های خارجی است، بنابراین انتظاری که از این سازمان می رود این است که همه در جهت این اهداف تلاش کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس به تملک 842 واحد توسط بانک ها اشاره کرد و گفت: این تعداد تنها مربوط به واحدهایی است که در شهرک های صنعتی مستقر هستند، ضمن اینکه واحدهایی در خارج از شهرک های صنعتی وجود دارند که به تملک بانک ها درآمده اند.

سید ابریشمی افزود: تلاش ما این است که در ابتدا واحدهایی که سرمایه گذاری شدند و غیرفعال هستند را احیا و فعال سازیم نه اینکه سرمایه گذاری جدیدی صورت گیرد.

دومین همایش تجلیل از صنعتگران نمونه با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان 25 تشکل صنعتی و نیز صنعتگران روز جاری در تالار بزرگ کشور برگزار شد.

تاریخ: دوشنبه 12 اسفند 1392