Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

یحیی آل اسحاق روز دوشنبه در دومین همایش تجلیل از صنعتگران نمونه افزود: به مقوله اقتصاد مقاومتی نباید به صورت کوتاه مدت نگاه کرد بلکه باید به عنوان یک حرکت تاریخی نگریسته شود که ریشه آن هم به صنعت و تولید باز می گردد.

وی با بیان این که الزامات اقتصاد مقاومتی باید تدوین شود، اظهار داشت: باید عوامل منفی و بازدارنده بخش صنعت و تولید را شناسایی و عملا مرتفع کرد.

رییس اتاق تهران سپس به مطالعات و تجربیات صورت گرفته در بخش اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده که مجموعه مطالعات و تجربیات گذشته را در یک برنامه منسجم جمع بندی و عملیاتی کنیم.

به گفته وی حال که قرار است اقتصاد مقاومتی اجرا شود، باید آن را از جنبه تئوریک خارج ساخته و آن را عملیاتی کنیم.

آل اسحاق با اشاره به مشکلات و مسایل پیش روی صنعت و تولید کشور گفت: مباحث بانکی، نقدینگی و سیاست گذاری های اشتباه، از جمله مشکلات فراروی صنعت به شمار می آید که بخش تولید به خوبی در برابر آنها مقاومت کرده است.

وی افزود: در موضوع اقتصاد مقاومتی بخشی از فعالیت ها مربوط به مجلس می شود که باید قوانین و مقررات دست و پاگیر حذف و یا بازنگری شود و در کنار آن یکسری قوانین تسهیل کننده را وضع کنند.

رییس اتاق تهران سپس تصریح کرد: اگر بخش صنعت و تولید برای کشور مهم است و پایه اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، باید حمایت ها و توجه به این بخش عملیاتی شود و در عمل این حمایت ها صورت گیرد.

آل اسحاق همچنین در خصوص نقش شهرک های صنعتی در اقتصاد گفت: شهرک های صنعتی یکی از عوامل رشد و توسعه است که به خوبی می توانند در این حوزه نقش ایفا کنند بنابراین باید حمایت و کمک شوند.

وی با بیان این که زمینه و انتظار برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران خیلی بالا است، افرود: واحدهای کوچک و متوسط اگر بتوانند یک حرکت بیرونی داشته باشند به طور قطع ارتباط خوبی با همتایان خارجی خود برقرار خواهند کرد.

دومین همایش تجلیل از صنعتگران نمونه با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان 25 تشکل صنعتی و نیز صنعتگران روز جاری در تالار بزرگ کشور برگزار شد.

تاریخ: دوشنبه 12 اسفند 1392