Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در نشست هم‌اندیشی اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، مدیرکل اداره صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت از راه‌اندازی هفت میز تولید داخل در سال رونق تولید در این وزارتخانه با هدف حمایت از کالا و خدمات داخلی خبر داد

نشست هم‌اندیشی مدیران صنایع حفاظت الکترونیک با موضوع بررسی شرایط روز و تغییر مقررات و تاثیرات آن بر فعالیت‌های این حوزه تخصصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.

در این نشست علاوه بر هیات مدیره و اعضای اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی، مدیرکل اداره کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو تن از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران و مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی این اتاق نیز حضور داشتند.

در آغاز این نشست، رئیس هیات مدیره اتحادیه در خصوص اقداماتی که تا به امروز در اتحادیه صورت گرفته است و همچنین برنامه‌های آینده این تشکل بخش خصوصی توضیحاتی ارائه داد.  مسعود شنتیایی سپس اشاره‌ای کوتاه به نقش تشکل‌ها در شرایط اقتصادی موجود در کشور و بیان چالش‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها، مشکلات و راهکارها پرداخت.

او با تاکید بر ضرورت همکاری میان اعضای اتحادیه گفت: هر کدام از اعضا پتانسیل‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارند که با تعامل با یکدیگر می‌توانند چرخ این صنعت را بهتر بچرخانند.

مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در سخنانی با اشاره به تعامل مناسب وزارتخانه با اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی گفت: در واقع این اتحادیه مشاور امین اداره کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت است.

کیوان گردان افزود: وزارت صنعت در سال رونق تولید برنامه 34 گانه‌ای را تدوین کرده که مهمترین آن نهضت ساخت داخل است و از ابتدای سال تاکنون تمامی برنامه‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم‌راستا و هم‌سو با این برنامه پیش رفته است.

او ادامه داد: برنامه‌های ساخت داخل از نمایشگاهی که از تیر ماه سال جاری برگزار شده است آغاز شد. اولین میز ساخت داخل برای صنعت خودرو شکل گرفت و پس از آن نیز تاکنون 7 میز ساخت داخل تشکیل شده است. در حوزه دفتر برق و الکترونیک و در حوزه تجهیزات مخابراتی نیز دو میز ساخت داخل برگزار شده‌ است. در واقع تلاش کرده‌ایم تا به نوعی تولیدکنندگان را به مجموعه اپراتورهای تلفن همراه متصل کنیم و توافقات و قراردادهای بسیار خوبی نیز به ارزش 718 میلیون یورو به امضا رسیده است.

مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در جایی که امکان ساخت داخل وجود دارد از توان تولیدکنندگان داخلی مدد می‌گیریم و جایی که امکان تولید نباشد از پتانسیل تجار و بازرگانان استفاده می‌کنیم.

کیوان گردان افزود: در حوزه‌های مختلف در حال تدوین برنامه هستیم و از این اتحادیه و سایر تشکل‌های فعال بخش خصوصی می‌خواهیم با تیم‌های تحقیقاتی ویژه‌ وزارتخانه تعاملی داشته باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر برنامه‌ای تدوین کنیم که نقشه راه دو سال آینده باشد. این برنامه می‌تواند سندی باشد برای شناسایی موانع و مشکلات و را‌هکارهایی در جهت حل آن؛ چنین برنامه‌ای می‌تواند به مثابه چراغ راهی برای فعالان این صنعت عمل کند.

هم‌چنین مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران در این نشست با اشاره به اقدامات اتاق تهران در حوزه تشکل‌ها، پارلمان بخش خصوصی پایتخت را را اتاقی پاسخگو خواند که به دنبال پیگیری مطالبات تشکل‌هاست.

غلامرضا ملکی، با اشاره به مشکلات عمده‌ای که تشکل‌ها با آن روبه‌رو هستند، گفت: پیش از این بسیاری از تشکل‌های کوچک امکان رشد و توسعه را نداشتند، اما با راه‌اندازی خانه تشکل‌ها در اتاق بازرگانی تهران، دست‌کم 10 تشکل در آن مستقر شده و سایر تشکل‌ها نیز از امکانات آن استفاده می‌کنند. هم‌چنین در حوزه آموزش نیز که منجر به تولید درآمدهای پایدار می‌شود اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

او عنوان کرد که با تشکیل شورای مشورتی تشکل‌ها در اتاق تهران و استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، مشکلات و مطالبات تشکل‌ها مطرح و پیگیری می‌شود.

راه‌اندازی هفت میز تولید داخل برای حمایت از کالای داخلی
تاریخ: شنبه 14 دی 1398