Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

پروژه احداث شهرک نساجي در گيلان با هدف ترقي صنعت نساجي در اين استان چندي است به يکي از بحث هاي اصلي مقامات صنعتي استان بدل شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي منتظري، مدير کل صنعت، معدن و تجارت اين استان، در واکنش به بحث احداث اين پروژه گفت: با گردآوري تمام مجموعه هاي صنعت نساجي در يک مکان مي توانيم نهايت بهره برداري را از اين صنعت داشته باشيم.
وي با توضيح اينکه صنعت نساجي صنعتي اشتغال زا و پر درآمد است، ادامه داد: با احداث چنين پروژه اي کل خانواده صنعت نساجي اعم از رنگرزي، ريسندگي، بافندگي و... در يک نقطه متمرکز مي شوند، بنابراين مشکلات موجود در اين صنعت راحت تر شناسايي و حل خواهد شد.
منتظري که در دولت يازدهم با حکم وزير صنعت، معدن و تجارت در سمت خود ابقا شد با اشاره به واگذاري برخي کارخانه ها به بخش هاي خصوصي در سال هاي اخير گفت: متأسفانه برخي از صنايع ما که بيشتر دولتي نيز بودند به بخش هاي خصوصي واگذار شده و از بهره برداري خارج شدند.
يکي از اين صنايع که پس از واگذاري به بخش خصوصي عملا از روند توليد خارج شد کارخانه نساجي "پوشش" بود که منتظري از اين واگذاري به عنوان بزرگ ترين معضل صنعت استان گيلان نام برد.
وي با اشاره به اينکه بخش خصوصي پس از تحويل گرفتن "پوشش" ماشين آلات و سوله هاي اين کارخانه را عملا نابود کرده افزود: اين اتفاق حاصل اشتباهي است که در امر واگذاري غير کارشناسي واحدهاي بزرگ رخ داد.
اين مقام مسوول همچنين درباره اجراي اصل 44 قانون اساسي تصريح کرد: واگذاري به بخش هاي خصوصي در صورتي مي تواند نجات دهنده صنعت باشد که کار به اهلش سپرده شود و واگذاري ها غير کارشناسانه نباشد که متأسفانه در جريان واگذاري "پوشش" شاهد يکي از مهم ترين واگذاري هاي غيرکارشناسي و غير اصولي بوديم.
منتظري با اشاره به اينکه اين بخش خصوصي به بهانه ريزش برف شديد، اقدام به از بين بردن بخش مهمي از ماشين آلات اين کارخانه کرده بود، متذکر شد: متأسفانه در آن برهه از زمان، بخش خصوصي با شيوه هاي مختلف و طبق قرارداد موفق به گرفتن حکم قضائي شدند، ولي؛ پس از آن اتفاقات و خرابي ماشين آلات، مسوولان امنيتي استان وارد عمل شدند.
مدير صنعت، معدن و تجارت استان گيلان همچنين با بيان اينکه چنانچه حکم قضائي مبني بر تحويل گرفتن کارخانه پوشش از بخش خصوصي صادر شود تمام توانايي خود را براي شکوفا شدن "پوشش" به کار خواهند گرفت، تأکيد کرد: تمام تلاش خود را براي استفاده بهينه از اين استعدادي که در سال هاي اخير به کار گرفته نشده، به کار خواهيم بست و تمام هم و غم مان نهايت استفاده از اين سرمايه استاني است.

تاریخ: چهارشنبه 14 اسفند 1392