Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش‌های مختلف حمل و نقل کالای صادراتی، شاهد افزایش قیمت بوده؛ اما در بخش‌های خاص مانند حمل‌ و نقل دریایی برای کانتینر به مقاصدی مانند چین، نمود بیشتری داشته و حدود ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

اکسپورتنا: بهمن عشقی، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه صادرکنندگان نمونه کشوری از موضوع گرانی کرایه حمل کالاها گلایه دارند، اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که اتاق بازرگانی تهران با صادرکنندگان برگزیده استان تهران برگزار کرده، این صادرکنندگان از مسئله بالا رفتن قیمت کرایه حمل کالاها بسیار ناراضی بوده اند.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران افزود: بخش‌های مختلف حمل و نقل کالا در کشور شاهد این افزایش قیمت بوده‌اند؛ اما در بخش‌های خاص مانند حمل‌ و نقل دریایی برای کانتینر به مقاصدی مانند چین نمود بیشتری داشته و حدود ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص مشکلات صادرکنندگان در حوزه حمل‌ و نقل، گفت: افزایش کرایه حمل‌ونقل به خصوص در بخش دریایی نه تنها می‌تواند باعث مشکلاتی برای صادرکنندگان کشور ایجاد کند بلکه می‌تواند از سایر بخش‌های صنعت و خدمات مزیت زدایی کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران، ادامه داد: قیمت حمل می‌تواند مزیتی باشد برای عرضه هر چه بهتر محصولات در بازارهای جهانی، لذا به نظر می‌رسد مکانیزم مزیت زدایی کرایه حمل برای محصولات ایرانی آغاز شده البته که شرکت‌هایی که در حوزه حمل‌ و نقل دریایی فعال هستند به لحاظ تحریم‌ها با مشکلات عمده‌ای روبه‌رو هستند که این امر تاثیر مستقیمی بر بالا رفتن نرخ کرایه حمل دریایی کشور دارد.

عشقی، تصریح کرد: اساسی‌ترین مسئله در حوزه صادرات، بحث صادرات غیرنفتی کشور که به عنوان تنها منفذ تنفسی ارزی کشور با توجه محرومیت ایران از درآمدهای نفتی، برای کسب درآمد بوده است و تمامی نهادها و افراد مسئول در جامعه باید با همکاری یکدیگر برای سرعت بخشیدن به صادر شدن محصولات توسط صادرکنندگان باشند.

به اعتقاد وی، دو حوزه حمل‌ و نقل دریایی و زمینی در حال حاضربه علت فرسودگی ناوگان به مرحله مزیت زدایی رسیده اند.

صادرکنندگان نمونه نگران از کرایه حمل بار صادراتی/نرخ حمل بار به چین دو برابر شد
تاریخ: سه شنبه 17 دی 1398