Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

گروه صنعت و معدن - پروژه احداث شهرک نساجی در گیلان با هدف ترقی صنعت نساجی در این استان چندی است به یکی از بحث‌های اصلی مقامات صنعتی استان بدل شده است.
علی منتظری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت این استان در واکنش به بحث احداث این پروژه گفت: با گردآوری تمام مجموعه‌های صنعت نساجی در یک مکان می‌توانیم نهایت بهره‌برداری را از این صنعت داشته باشیم. وی با توضیح اینکه صنعت نساجی اشتغال‌زا و پردرآمد است، ادامه داد: با احداث چنین پروژه‌ای کل خانواده صنعت نساجی اعم از رنگرزی، ریسندگی، بافندگی و... در یک نقطه متمرکز می‌شوند، بنابراین مشکلات موجود در این صنعت راحت‌تر شناسایی و حل خواهد شد. منتظری که در دولت یازدهم طی حکمی از سوی نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سمت خود ابقا شد با اشاره به واگذاری برخی کارخانه‌ها به بخش‌های خصوصی در سال‌های اخیر گفت: متاسفانه برخی از صنایع ما که اکثرا دولتی نیز بودند به بخش‌های خصوصی واگذار شده و از بهره‌برداری خارج شدند.
یکی از این صنایع که پس از واگذاری به بخش خصوصی عملا از روند تولید خارج شد کارخانه نساجی «پوشش» بود که منتظری از این واگذاری به عنوان بزرگ‌ترین معضل صنعت استان گیلان نام برد.
وی همچنین درباره اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: واگذاری به بخش‌های خصوصی در صورتی می‌تواند نجات دهنده صنعت باشد که کار به اهلش سپرده شود و واگذاری‌ها غیرکارشناسانه نباشد که متاسفانه در جریان واگذاری «پوشش» شاهد یکی از مهم‌ترین واگذاری‌های غیرکارشناسی و غیراصولی بودیم.

تاریخ: چهارشنبه 14 اسفند 1392