Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

اعضای هیات رئیسه اتاق تهران برابر سنت نه‌چندان دیرپای دیدار با اعضای تشکل‌های بخش خصوصی به منظور تعامل مستقیم و شنیدن مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصاد، در نشست هفتگی خود میزبان اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک بودند.

 اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این ملاقات، ظرفیت‌ها و دغدغه‌های فعالان صنعت پوشاک را برشمردند و خواهان رسیدگی اتاق تهران، به عنوان پارلمان بخش خصوصی پایتخت، به مشکلات این صنعت دیرینه و باسابقه شدند.

 در این نشست، مهرداد زکی‌پور، رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به اینکه در این اتحادیه، 203 عضو فعال در زمینه صنایع نساجی و پوشاک کشور، در زنجیره‌های تامین، تولید و توزیع محصولات مختلف فعالیت ‌می‌کنند، یکی از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه که وضعیت این صنعت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، موضوع واردات قاچاق پوشاک دانست.

 او گفت: به‌رغم مذاکرات و پیگیری‌های انجام شده با مراجع ذیربط، ورود پوشاک قاچاق، علاوه بر سایر مشکلات اقتصادی این صنعت، باعث فشار مضاعف به تولیدکنندگان شده است. هم‌چنین افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه در کشور و عدم نظارت کافی بر ورود کالا از این مناطق به سرزمین اصلی، تداوم حیات صنعت نساجی و پوشاک را با مخاطره جدی روبرو ‌کرده است.

ایجاد برند نمایشگاهی «ایران مد»، برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام پروژه‌های پژوهشی در کارخانجات، برگزاری همایش‌های و سمینارهای مرتبط برای آشنایی تولیدکنندگان داخلی و خارجی از جمله اقدامات اجرایی اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک بود که اعضای هیات مدیره اتحادیه به تفصیل به آن پرداختند و خواستار حمایت‌های معنوی و مالی اتاق تهران از برنامه‌های راهبردی و اساسی اتحادیه به ویژه در بخش تامین هزینه‌های طراحی سامانه مدیریت زنجیره تامین و پلت‌فرم مکان بازار مجازی صنایع نساجی و پوشاک ایران و دوره‌های آموزشی و پژوهشی مرتبط برای فعالان این رشته شدند.

اعضای هیات رئیسه اتاق تهران نیز با اشاره به سوابق درخشان و توانمندی‌های بالای فعالان این رشته تولیدی نسبت به توسعه تعاملات با تشکل‌ها و نیز حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌ها در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب اعلام آمادگی کرده و نقطه نظرات خود را در جهت گسترش ارتباطات و بهبود عملکرد این تشکل بیان کردند.

اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، از قاچاق پوشاک به عنوان مشکل اصلی خود نام بردند.

 

پوشاک قاچاق، فشار مضاعفی بر تولیدکنندگان وارد ‌می‌کند
تاریخ: چهارشنبه 2 بهمن 1398