Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

حضور برندهای پوشاک خارجی در مراکز تجاری تهران کمرنگ شد. معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر از کاهش هفت هزار مترمربعی متراژ حضور برندهای خارجی پوشاک در مال‌های بزرگ تهران از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه خبر داد و افزود:‌ برندهای باکیفیت ایرانی جایگزین این برندها از جمله تولیدات ترکیه شده‌اند.

سیدمرتضی میرمحمدی عنوان ‌کرد: ممنوعیت واردات پوشاک و افزایش نرخ ارز سبب شده تا انگیزه‌ای برای استفاده از پوشاک داخلی ایجاد شود و به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی نیز به بهبود کیفی تولیدات خود توجه کردند. به گفته معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‌این دستاورد با تامین ماشین‌آلات و فناوری روز از جمله فناوری ریسندگی مستقیم الیاف بلند و ریسندگی الیاف پنبه‌ای، همچنین ورود ماشین‌آلات مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تحقق یافته و با وجود تحریم‌ها، سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام شده است.

رشد تولید و صادرات پوشاک

معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت در ادامه با اشاره به میزان تولید و صادرات پوشاک در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری افزود: در ۹ ماه امسال ۲۷۷ هزار تن پوشاک در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۰ درصدی نشان می‌دهد. میرمحمدی یادآورشد: آخرین آمار صادرات پوشاک اخذ‌شده از گمرک مربوط به نیمه نخست امسال است که ۲۹ میلیون دلار بوده و در مقایسه با نیمه نخست پارسال رشد ۱۵ درصدی داشته است.

معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت بیان کرد: امسال صادرات پارچه از نظر وزنی نیز روندی افزایشی داشته و با رشد ۱۲ درصدی به پنج هزار و ۶۰۰ تن رسیده است. میرمحمدی درباره تامین پوشاک شب عید نیز گفت: با توجه به کاهش قدرت اقتصادی مردم در ماه‌های گذشته و در نتیجه کاهش مصرف پوشاک از یکسو و افزایش تولید از سوی دیگر، برای تامین پوشاک در ایام پایانی سال هیچ مشکلی وجود ندارد. معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت در ادامه با استناد به آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری قاچاق پوشاک به کشور در یک سال گذشته (از ۲/۲ میلیارد دلار به ۸/۱ میلیارد دلار) اشاره کرد.

کاهش تقاضا برای پوشاک خارجی
تاریخ: دوشنبه 7 بهمن 1398