Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید: مصوبه ستاد تسهیل در خصوص پرداخت 5 درصد اصل و سود بدهی و یکسال تنفس و تقسیط حداکثر 5 ساله مابقی بدهی واحد تولیدی به بانک، فردا در شورای پول و اعتبار بررسی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میثم زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: نگاه بانک مرکزی و دولت به این مصوبه برای حل مشکل واحدهای تولیدی و بانک‌ها مثبت است و با تصویب و ابلاغ این مصوبه هم واحد‌های تولید بدهکار سود می‌برند و هم بانک‌ها می‌توانند به مطالباتشان برسند.


زالی با اشاره به پیگیری ستاد برای افزایش ضمانت اجرایی مصوبات ستاد تسهیل گفت: بانکها و دستگاه‌های اجرایی مثل سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی همکاری خوبی با ستاد دارند.

او گفت: مصوبه شامل واحد‌های تولیدی است که تسهیلاتی که دریافت کرده اند هزینه تولید شده است و ۹۰ درصد تولیدکنندگان این گونه اند و هم به بانک‌ها و به بدهکاران عمده کمک می‌کنیم تا بتوانند بدهی شان را بپردازند و مطالباتشان را به تدریج وصول کنند.

زالی گفت: با ایفای تعهدات به بانک‌ها قطعا بانک‌ها با اختیاراتی که دارند نیز جرایم دیر کرد آن‌ها را خواهند بخشید.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز با ابراز امیدواری در خصوص اصلاح سریع‌تر قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: ۶۰ درصد مالیات کشور را تولید می‌دهد و در هیچ کجای دنیا این گونه نیست و این موضوعی است که هزینه سربار تولید را بالا می‌برد و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده از مطالبات به حق تولیدکنندگان است.

محمدرضا مرتضوی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز گفت: در جلسات ستاد ملی تسهیل نمایندگان همه دستگاه‌ها حضور دارند و اگر دستگاهی مصوبه ستاد را اجرا نکند به نوعی می‌توان گفت خلاف قانون کرده و در این شرایط مرتکب خیانت شده است.

مرتضوی با اشاره به بن بستی که به دلیل شرایط اقتصادی کشور در چرخه تولید اتفاق افتاده گفت: طبق مصوبه ستاد تولیدکنندگان بدهکار بانکی می‌توانند ۵ درصد (اصل و سود) بدهی شان را بپردازند و مابقی را هم بعد از یکسال تنفس تا حداکثر ۵ سال تقسیط کنند.

او با اشاره به این که شرایط تولید و اقتصاد کشور خارج از اراده تولیدکنندگان به آن‌ها تحمیل شده گفت: در همه جای دنیا وقتی چنین شرایطی برای صنعت و تولید پیش بیاید دولت و بانک‌ها از آن‌ها بی محدودیتی حمایت می‌کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به شوک‌های بزرگ اقتصادی مثل کاهش ارزش پول، کاهش قدرت خرید مردم، تحریم‌ها و... که تولیدکنندگان دیده اند گفت: بانک‌ها و تولیدکنندگان شرکای تجاری هستند واگر یکی زمین بخورد دیگری هم زمین خواهد خورد و نمی‌شود یکطرف بگوید مشکلات طرف دیگر ربطی به ما ندارد. اگر واحد تولیدی از کار بیفتد مالیات هم نمی‌تواند بدهد حق بیمه را نمی‌تواند بدهد مزد کارگرانش را نمی‌تواند بدهد و همه متضرر می‌شوند برای همین همه باید کمک کنند تا این بن بست بشکند.

او همچنین گفت: زنجیره قانون مالیات بر ارزش افزوده ناقص است و همه بار مالیاتی آن بر دوش تولید کنندگان است و این قانون باید اصلاح شود.
خبر خوب برای واحدهای تولیدی
تاریخ: سه شنبه 15 بهمن 1398