Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم 12 درصدی صنعت نساجی نسبت به اشتغال کل صنعت کشور، گفت: با توجه به ارزش افزوده بالا و سرمایه‌بری اندک این صنعت؛ نقش بسزایی در رشد اقتصاد کشور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، افسانه محرابی پنجم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از کارخانه حجاب شهرکرد در جمع خبرنگاران استان افزود: بالغ بر 99 درصد از صنعت نساجی تحت پوشش بخش خصوصی هستند.
محرابی با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر و نتایج مطلوبی که در این صنعت مشاهده شده، خاطرنشان کرد: در صنعت باید توجه بسیاری به مواد اولیه، تکنولوژی، آموزش نیروی انسانی و انتقال دانش فنی به شکل کامل داشت، ولی متاسفانه به بحث انتقال دانش فنی در بازسازی و نوسازی و ایجاد واحدهای جدید توجه ای نشده است. 
وی با اشاره به ضرر بسیار زیاد واردات غیر رسمی پوشاک به صنعت نساجی، افزود: این واردات عمدتا در مناطق آزاد ؛کوله بری؛ته لنجی؛کالای حمل مسافر و اسکله های بدون کنترل انجام می شود.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک در خصوص واردات پوشاک بیان کرد: با کاهش قیمت تمام شده و ارتقای طراحی ومد و برندسازی ؛حمایت و برنامه ریزی و مدیریت واحدهای این صنعت این مسائل مرتفع می شود. 
محرابی با اشاره مشکلات واردات غیررسمی پوشاک، تصریح کرد: از سال گذشته در زمینه محدودیت واردات در مناطق آزاد و استقرار نیروهای گمرک در این مناطق، تعامل‌هایی باگمرک؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مناطق آزاد انجام شده است. 
محرابی با اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده، گفت: نخستین موضوع در این بحث، گرفتن مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی بوده و با توجه به طولانی شدن زنجیره صنعت نساجی و فشاری که این صنعت به تولید کننده وارد کرده، در قیمت تمام شده تاثیر بسزایی داشته و مشکلات بسیاری برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

12 درصد از سهم اشتغال کشور مربوط به صنعت نساجی است
تاریخ: شنبه 26 بهمن 1398