Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: اعتراضاتی پیرامون معافیت مناطق آزاد از  پرداخت مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد چراکه این مناطق محلی برای واردات برخی کالاها شده و خبری از صادرات غیرنفتی در این مناطق نیست.

سیدناصر موسوی لارگانی درخصوص نکات مثبت " لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده " که در مجلس در حال بررسی است، گفت: اگرچه قانون آزمایشی مالیات برارزش افزوده چند سال تمدید شده است اما در اجرا مشکلاتی دارد به همین دلیل مجلس اصلاح آن را در دست گرفت و به یقین رفع ایرادات می‌تواند آن را کاربردی‌تر کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون یک درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار بخش بهداشت و درمان، 5 درصد دولت و 3 درصد در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار می‌گرفت اما با توجه به مشکلات عدیده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اصلاحیه جدید سهم دولت به 4 درصد کاهش پیدا کرد و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به 4 درصد رسید.
وی درخصوص مبحث معافیت‌ها در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، اظهار کرد: اعتراضاتی پیرامون این مسئله همچون معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد در حالی که اگر مناطق آزاد به رسالت واقعی خود عمل کنند این معافیت برای آن‌ها به حق است اما این مناطق محلی برای واردات برخی کالاها شده و خبری از صادرات غیرنفتی نیست.
به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مباحث مختلف لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به ویژه مبحث معافیت‌ها در مجلس در حال بررسی و چکش کاری است./

معافیت مناطق آزاد از مالیات بر ارزش‌افزوده بررسی می شود
تاریخ: شنبه 3 اسفند 1398