Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی، پایش و مقابله با تحریم‌ها وزارت امور خارجه با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ صادراتی در بخش‌های مختلف کشور گفت: اطلاع رسانی جامع و کامل در حوزه صادرات غیرنفتی، یکی از ضروریات امروز اقتصاد ایران است.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، سیدکاظم سجادی در مراسم رونمایی از اولین رسانه خبری- تحلیلی صادرات(اکسپورتنا) با بیان اینکه، بایدافرادی را برای اطلاع رسانی در عرصه صادرات انتخاب کنیم که اطلاعات جامع و دقیقی از حوزه صادرات غیرنفتی داشته باشند، گفت: این افراد باید بتوانند در این رسانه تخصصی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده و اطلاعات دقیقی را از حوزه صادرات به ذی‌نفعان این رسانه ارایه دهند؛ پس این موضوع مهمی است.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی، پایش و مقابله با تحریم‌ها وزارت امور خارجه افزود: این شبکه خبری، کار بسیار عظمایی را عهده‌دار است و باید به مرور زمان، زبان‌های مختلفی را مدنظر قرار دهد؛ این در حالی است که هم اکنون افراد بسیار باسوادی در حوزه زبان‌های خارجی از جمله فرانسه، عربی، انگلیسی و اسپانیایی در کشور حاضر هستند که می‌توانند در عرصه چندزبانه کردن این رسانه یاری رسان باشند.

وی تصریح کرد: ارتباط رسانه خبری- تحلیلی حوزه صادرات(اکسپورتنا) با سفارتخانه های مقیم تهران امری بسیار مهم به شمار می‌رود؛ به نحوی که باید نوع ارتباط با رایزنان بازرگانی در سفارتخانه‌های ایران مشخص شده و بتوان زمینه‌ای را فراهم کرد که اطلاعات جامع این رسانه به طرف‌های خارجی منتقل شود؛ ضمن اینکه وزارت امور خارجه نیز این اطلاعات را به سفارتخانه‌های خود در خارج از کشور و رایزنان بازرگانی ارایه دهد.

دکتر سجادی ادامه داد: هنوز در سفارتخانه‌های خارج از کشور، اطلاعات کامل و جامعی از حوزه صادرات و صادرکنندگان وجود ندارد و اطلاعات بعضا از رسانه‌ها منتقل می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به ارتقای فرهنگ صادراتی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ صادراتی را در بخش‌های مختلف عملیاتی کرده و تقویت نمود؛ به نحوی که اکسپورتنا به بخش‌های کوچک کارخانجات و صنایع کوچک مراجعه کرده و تلاش کند تا از بعد آموزشی، سطح اطلاعات صادراتی آنها را غنی کرده و با آنها ارتباط برقرار نماید.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مجموعه‌های مختلف در سازمان توسعه تجارت ایران باید به کمک این رسانه خبری- تحلیلی تخصصی حوزه صادرات، بتوانند آموزش های لازم را به صادرکنندگان ارایه دهند؛ ضمن اینکه وزارت امور خارجه نیز آمادگی دارد تا فرهنگ صادراتی را در کنار این رسانه تقویت نماید.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به موضوع اقتصاد مقاوتی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه بر پایه تاکید بر منویات مقام معظم رهبری، حوزه تولید ایرانی و اقتصاد مقاومتی را تقویت کرده و هم اکنون نیز ارتباط موثری را با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و حوزه بین‌المللی پارلمان بخش خصوصی برقرار ساخته است.

فرهنگ صادراتی باید به کمک آموزش‌ها ارتقا یابد
تاریخ: یکشنبه 4 اسفند 1398