Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، از پرداخت آخرین بخش منابع بسته حمایتی صادرات سال 97 تا پایان امروز(پنجشنبه 8 اسفند 98) خبر داد و گفت: کمک سود تسهیلات بانکی و کارمزد ضمانت‌نامه ها و بیمه‌نامه های صادراتی توسط بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران ، پرداخت خواهد شد.

احسان قمری در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا درباره بسته حمایتی صادرات سال 97 توضیح داد: بسته حمایتی صادرات سال 97 ‌ابلاغ شده و به تفکیک، بودجه هر بخش در آن تعیین و بخشی از آن نیز پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: آخرین بخش بسته حمایت از صادرات سال 97 که مربوط به پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی و کمک کارمزد ضمانت‌نامه ها و بیمه‌نامه های صادراتی است و تاکنون مبالغ مرتبط با آن پرداخت نشده، تا پایان امروز توسط بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران پرداخت خواهد شد.

قمری دلیل تاخیر در پرداخت بخش پایانی بسته حمایت از صادرات سال 97 را لزوم تشکیل پرونده و تجمیع آمارهای صادراتی دانست و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران، برخی از آمارهای مرتبط با رفع تعهد ارزی صادرات برخی صادرکنندگان را نداشته و همانطور که مشخص است، اجرای این بسته منوط به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان شده بود که بر این اساس، بخشی از فعالیت این سازمان معطل دریافت اطلاعات رفع تعهد ارزی صادرکنندگان برای صادراتشان در سال 97 بوده که این گزارش، یک ماه است که به دست سازمان توسعه تجارت ایران رسیده است.

وی مژه پرداخت این بخش از بسته حمایت از صادرات را تا پایان امروز، به صادرکنندگان داد و گفت: صادرکنندگانی که تشکیل پرونده داده و مشمول دریافت کمک و یارانه سود تسهیلات بانکی دریافت شده خود در سال 97 هستند، امروز کمک سود تسهیلات بانکی و کمک کارمزد ضمانت نامه ها و بیمه نامه های صادراتی خود را دریافت خواهند کرد.

اسکناس-هشت
تاریخ: شنبه 10 اسفند 1398