Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان در کارگروه توسعه صادرات صورت می‌گیرد، گفت: صادرکنندگان موانع صادراتی را گزارش کنند.

حمید زادبوم در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا، با بیان اینکه با ابتکار وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارگروه توسعه صادرات با هدف برطرف کردن معضلات و مشکلات فراروی صادرکنندگان، توسط سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی تشکیل شده است، گفت: بر این اساس، پیگیری‌های لازم جهت اخذ اختیارات اصل ۱۲۷ قانون اساسی برای اثرگذاری تصمیمات کارگروه مذکور انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری ۹ پیش جلسه کارگروه توسعه صادرات، از همکاری و حضور مثمرثمر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین کنفدراسیون صادرات ایران قدردانی کرد.

زادبوم با اشاره به حضور تمامی دستگاههای دولتی و خصوصی تاثیرگذار بر صادرات، در جلسات کارگروه از برنامه‌ریزی جهت حضور مسئولان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور جهت حضور در کارگروه و طرح مشکلات صادراتی استانها و در نهایت ارائه راهکارهای کاربردی و اثربخش خبر داد.

دبیر کارگروه توسعه صادرات همچنین حضور رسته‌های کالایی در قالب تشکل‌ها را از دیگر برنامه‌های کارگروه توسعه صادرات دانسته که بعد از طرح موضوعات در میز کالایی مربوطه، پیشنهادات میزهای کالایی به صورت مصوبات کارگروه توسعه صادرات اجرایی می‌گردد.

زادبوم در پایان با اشاره به حمایت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین قائم مقام وزیر در امور بازرگانی، خواستار تسریع در اجرایی شدن اختیارات اصل ۱۲۷ قانون اساسی برای کارگروه توسعه صادرات شد.

وی از صادرکنندگان خواست تا از طریق تشکل‌های خود، موانع و چالش‌های پیش روی صادرات را به این کارگروه اعلام نمایند.

رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان در کارگروه توسعه صادرات/صادرکنندگان موانع صادراتی را گزارش دهند
تاریخ: شنبه 10 اسفند 1398