Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در شرایطی که به گفته نائب رئیس اتحادیه پوشاک، اقدام حمایتی از سوی دولت برای تأمین مالی و مواد اولیه تولید ماسک صورت نگرفته است، برخی صنعتگران و خیرین به صورت خودجوش در حال تولید این کالا در کشور هستند تا اقدامی در جهت مبارزه با ویروس کرونا انجام داده باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با شیوع ویروس کرونا در کشور، نخستین محصولی که برای مقابله با این ویروس مورد توجه قرار گرفت، ماسک بود. به همین دلیل تقاضای زیادی برای خرید این کالا در بازار ایجاد شد که محصولات موجود در بازار توان پاسخگویی به این نیاز را نداشت و البته احتکار نیز بر این مسئله تأثیرگذار بود.

با افزایش نیاز کشور به مصرف ماسک، بحث هایی در مورد افزایش تولید داخل مطرح شد و حتی جلساتی نیز بین برخی دولتی ها با تولیدکنندگان برگزار شد که در آن وعده هایی برای حمایت مالی و تامین مواد اولیه صنایع داده شد اما به گفته نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک تاکنون عملی نشده است.

مجید نامی قبلا با اشاره به جلسه تولیدکنندگان پوشاک با مسئولان دولتی، گفته بود: قرار است دولت برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای، تأمین مالی و پرداخت تسهیلات انجام دهد.

وی در جدیدترین اظهار نظر خود چند روز پس از برگزاری جلسه با دولت، به فارس گفت: خبری از کمک دولت برای تولید ماسک نیست و در حال حاضر تولیدکنندگان به صورت خودجوش در حال تولید ماسک هستند.

نامی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان از نظر تامین پارچه و همچنین تأمین منابع مالی برای تولید ماسک با مشکل روبرو هستند، گفت: با این وجود، روزانه حدود 30 هزار ماسک در حرکت خودجوش صنعتگران در کشور تولید می شود.

وی تصریح کرد: برخی تولید کنندگان پارچه، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان ماسک را تامین کرده‌اند که عمدتا مواد اولیه و دوخت به صورت رایگان و توزیع ماسک‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ادامه داد: میزان تولید یکی از تولیدکنندگان از چند روز پیش تا روز چهارشنبه هفته جاری به حدود 100 هزار عدد ماسک می رسد و تولیدکنندگان دیگر نیز در اندازه های مختلف تولید دارند به طوری که یکی از تولیدکنندگان روزانه 10 تا 15 هزار ماسک تولید می‌کنند

 

تولید خودجوش ماسک توسط فعالان صنعت پوشاک
تاریخ: چهارشنبه 21 اسفند 1398