Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به مشکلات روحی و روانی ناشی از ویروس کرونا بر جامعه گفت: عملیاتی شدن وعده‌های دولت برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی می‌تواند آرامش را به جامعه بازگرداند.

 

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد و صادرات کشور، گفت: با بسته شدن برخی  از مرزهای تجاری به روی ایران پس از شیوع ویروس کرونا در کشورمان متاسفانه صادرات کشور  هم تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت و صادرکنندگان ما دچار مشکلاتی فراوانی شده‌اند.  

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: البته این  اتفاق  تنها مختص ایران نبوده و اکنون کشورهای زیادی در سطح جهان با این موضوع درگیر شده‌اند و قطعا اقتصادشان هم تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه اقتصاد چین میلیارد‌ها دلار از این موضوع متضرر شده است، گفت: برخی از کارخانه‌های آمریکا به علت اینکه قطعات یدکی مورد نیازشان از چین تامین نشده تعطیل شده‌اند و حتی صنعت گردشگری ایتالیا متاثر از این موضوع زمین‌گیر شده است. 

لاهوتی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای توریست درمان، جذب توریست آنها متوقف شده است، گفت: این در حالی است که هیچ کدام از این کشورها  دچار تحریم نیستند و شرایط اقتصادی ما را ندارند. 

وی با بیان اینکه علیرغم این شرایط در حال گذراندن این دوران سخت هستیم، افزود: با وجود این سختی‌ها و باز و بسته شدن مکرر مرزها تجاری کشورهای مختلف به روی صادرات ایران توانسته‌ایم صادرات را ادامه دهیم، اما آسیب‌های ناشی از آن نیز قابل چشم‌پوشی و یا کتمان نیست. 

لاهوتی با اشاره به تاثیرات روحی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر جامعه بیان داشت: علیرغم اینکه برخی از کشورها در تجارت با ایران همکاری‌ داشته‌اند، اما مشاهده می‌شود که برخی از کشورها سخت‌گیری‌هایی نابه جایی داشته‌اند که این سخت‌گیریها بعضا باعث بسته شدن مرزها به روی ایران و در نتیجه متضرر شدن صادرکنندگان کشورمان شده است. 

وی افزود: بسیاری از صادرکنندگان با توجه به شرایط، به صورت ناخواسته  قادر به انجام تعهدات خود در مقابل خریداران  نیستند و حتی امکان تحویل کالاها به مشتریان خود را ندارند. 

لاهوتی با اشاره به اینکه دولت قول‌هایی برای رفع برخی از مشکلات فعالان اقتصادی داده است، گفت: عملیاتی شدن این وعده‌ها می‌تواند آرامش روحی و روانی را به جامعه بازگرداند. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: علیرغم تمامی مشکلاتی که در یک سال گذشته بر اقتصاد کشور حاکم بوده معتقدم که صادرات ما از نظر ارزشی به 40 میلیارد دلار خواهد رسید.

لزوم تحقق وعده‌ دولت برای کمک به فعالان اقتصادی/ صادرات غیرنفتی به 40 میلیارد دلار می‌رسد
تاریخ: یکشنبه 25 اسفند 1398