Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تهران- ایرنا- تفاهم‌نامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی با بسیج سازندگی، وزارت صمت، اداره کل تجهیزات پزشکی و اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران جهت تسریع در تولید لباس محافظ و ماسک، منعقد شد.

به گزارش روز جمعه وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تفاهم‌نامه فی مابین نمایندگان وزارت صمت، هیات امنای صرفه جویی ارزی، آواپزشک یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هیات امنا، اداره کل تجهیزات پزشکی، سازمان بسیج سازندگی، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و شرکت بافتینه و بافت‌سان در خصوص تولید لباس محافظ ویژه کادر پزشکی و درمانی و ماسک‌های محافظ سه لایه، بعدازظهر روز گذشته تشکیل شد.

 براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد اتحادیه فوق‌الذکر لباس محافظ با قابلیت غیر قابل نفوذ بودن، حداکثر تا روز یکشنبه مورخ ۲۵ اسفند ۹۸ تولید و تحویل شرکت آواپزشک دهد همچنین رویه فوق الذکر به صورت مستمر و متناوب ادامه پیدا می‌کند تا به صورت روزانه لباس‌های محافظ فردی از سوی اتحادیه مذکور تولید و تحویل شرکت آواپزشک شود.

همچنین، در این جلسه مقرر شد بسیج سازندگی به صورت روزانه ماسک سه لایه به شرکت گروه آوا پزشک تحویل که البته محل تحویل ماسک‌ها هیات امنای صرفه جویی ارزی است و مسئولیت تامین اقلام مورد نیاز تولید ماسک از جمله نخ و کش به عهده سازمان بسیج سازندگی بوده و وزارت صنعت معدن و تجارت در  تامین کش همکاری به عمل خواهد آورد.

در خصوص فرآیند تولید ماسک توسط سازمان بسیج سازندگی ماسک‌های تحویلی به صورت رایگان در مناطق تعیین شده از سوی وزارت بهداشت توزیع می‌شود.

 به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (جمعه) در باره آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان بیماری کرونا گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تفاهم‌نامه چند نهاد دولتی و خصوصی برای تولید لباس محافظ و ماسک
تاریخ: یکشنبه 25 اسفند 1398