Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش اقتصاد شهروند، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با بیان اینکه تقریباً به اندازه نیاز بازار کشور، پوشاک در انبارها دپو شده است؛ گفت: حتی به اندازه ۱۰ درصد نیاز بازار نیز تقاضا برای خرید وجود ندارد.

مجید نامی از دپوی حجم زیادی پوشاک تولید شده برای بازار شب عید در انبارها خبر داد و بر لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان آسیب دیده از کرونا تأکید کرد.
وی با اشاره به کسادی بازار پوشاک همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: دولت می‌تواند در زمینه بیمه، مالیات بر ارزش افزوده، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کمک‌هایی را به تولیدکنندگان داشته باشد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان حداقل برای سه ماه اول سال آینده نیازمند حمایت‌های دولت هستند تا بتوانند شرایط خود را کمی تثبیت کنند.
نامی با بیان اینکه بیشترین تولیدات پوشاک شب عید در فصل زمستان انجام شده است، افزود: معمولاً هفته سوم اسفند به بعد دیگر تولیدی صورت نمی‌گیرد و در بازار شب عید محصولاتی که در زمستان تولید شده است، عرضه می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ادامه داد: به همین دلیل شیوع کرونا تأثیر مستقیمی بر کاهش تولید واحدهای پوشاکی نداشته زیرا تولیدات شب عید از قبل انجام شده بود و در این زمینه ممنوعیت واردات و افزایش نرخ ارز نیز باعث شد که تولیدات این صنعت نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی صنعت پوشاک به فروش مربوط می‌شود، گفت: از هفته اول اسفند به بعد ضربه شدیدی به فروش تولیدکنندگان پوشاک وارد شد و با افت شدید عرضه روبرو شدیم. در این شرایط بسیاری از کارگران از ترس مبتلا شدن به کرونا سر کار نمی‌آیند و صنعت پوشاک با کمبود دوزنده مواجه شده است.
نامی تصریح کرد: در این وضعیت سفارشات زیادی برای تولید ماسک و گان‌های پزشکی وجود دارد اما دوزنده به اندازه کافی نداریم.
نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک تصریح کرد: برخی شرکت‌ها سعی کردند با امکانات تشویقی، پرسنل خود را برای کار نگه دارند ولی این کار هم زیاد موفق نبوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً به اندازه نیاز بازار کشور، پوشاک در انبارها دپو شده است،‌گفت: فروش صنعت پوشاک بسیار کاهش داشته به طوری که حتی به اندازه ۱۰ درصد نیاز بازار نیز تقاضا برای خرید وجود ندارد.

پوشاک شب عید به انبارها رفت
تاریخ: دوشنبه 26 اسفند 1398