Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
 دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه کرونا بازار پوشاک را به رکود برد، گفت: فروش پوشاک در اسفندماه به یک دهم رسید و برخی از تولیدکنندگان از این حجم نیز کمتر فروش داشتند.
پایگاه خبری ریشه

سعید قدیری اظهار کرد: بازار پوشاک در اسفند ماه اصلا مناسب نبود و تولید کنندگان تعهدات و چک هایی که برای تهیه مواد اولیه داده بودند باقی مانده و در مجموع شرایط مناسبی نیست.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه برای صنعت پوشاک ۱۱ ماه از سال یک طرف و اسفندماه به دلیل فروش بالا یک طرف قرار دارد، افزود: ۹۸ سالی بود که رکود در طول سال به دلیل افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمد مردم نیز وجود داشت و پوشاک جزو اولویت اول برای خرید مردم نبود.

وی گفـت: بیشتر درآمد صنعت پوشاک شب عید است که این بازه زمانی را به دلیل شیوع کرونا از دست داد.

قدیری ادامه داد: وضعیت صنعت پوشاک زیاد مناسب نیست در بهمن ماه زمانی که انبار‌ها پر بود و این موضوع را اعلام نیز کرده بودیم در همان مقطع زمانی در مناطق آزاد واردات پوشاک آزاد شد که خود پایه قاچاق بود.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه کرونا همه بازار‌ها و بازار پوشاک را به رکود برد، تصریح کرد: فروش پوشاک در اسفندماه به یک دهم رسید و برخی از تولیدکنندگان از این حجم نیز کمتر فروش داشتند.

وی ادامه داد: عملا با شیوع کرونا صنعت پوشاک، شش ماهه نخست سال را از دست داده و باید منتطر مهرماه و بازگشایی مدارس باشد هر چند پیش بینی می‌شود رکود در صنعت پوشاک همچنان ادامه داشته باشد و اگر واردات از مناطق آزاد هم ادامه پیدا کند وضعیت بدتر خواهد شد.

قدیری با بیان اینکه ۸۰ درصد فروش پوشاک در اسفندماه کاهش داشته است گفت: با تمام این تفاسیر و با توجه به نیرو‌های حرفه‌ای امیدواریم شرایط بهتر شود.

کرونا چقدر به صنعت پوشاک زیان وارد کرد؟
تاریخ: یکشنبه 17 فروردین 1399