Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه دفاتر تجاری ایران در خارج از کشور با هدف توسعه روابط تجاری ایران شکل می‌گیرند، گفت: از پتانسیل‌ها و توان بخش‌خصوصی نیز در این مسیر استفاده خواهد شد.

اکسپورتنا: حمید زادبوم از ادامۀ رایزنی‌ها در سال جدید با وزارت امور خارجه، بخش خصوصی و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صمت به منظور فعال‌سازی دفاتر تجاری خارج از کشور و استفاده از ظرفیت‌ این بخش‌ها جهت بهره‌برداری در امور بازرگانی و تجارت خارجی خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پیرو دستوری که سال گذشته از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد و به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌ شرکت‌ها و نهادهای دولتی زیرمجموعه این وزارتخانه در خارج از کشور برای ترویج و توسعه امور تجاری، با همکاری وزارت امور خارجه، بخش خصوصی و اتاق‌ بازرگانی و با دعوت از نماینده‌های سازمان‌های تابعه وزارت متبوع امکانات این بخش‌ها در خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: از آنجایی که در حال حاضر با مشکلات مربوط به تحریم و موانع بانکی رو به رو هستیم، بیشتر امور مربوط به تجارت در کشورهای دیگر باید به صورت حضوری پیگیری شود و در این زمینه نیاز به دفاتر و نیروهایی در خارج از کشور داریم، که به بخش خصوصی در شرایط تحریم برای پیشبرد تجارت خارجی کمک کند.

 

زادبوم ادامه داد: در این خصوص مقرر شد در جلسات بعدی با تمرکز بر کشورهای همسایه، امکانات نهادهای دولتی، بخش خصوصی و اتاق‌های مشترک بازرگانی مورد بررسی قرار گیرد.

دفاتر تجاری ایران در خارج از کشور فعال می‌شوند/رایزنی‌ها با بخش‌خصوصی و دستگاه دیپلماسی ادامه دارد
تاریخ: چهارشنبه 20 فروردین 1399