Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: از معاون اول رئیس‌جمهور جهت راه‌اندازی و اشتغال مجدد بخشی از کارخانجات و کارگاههای نساجی و پوشاک تقاضای صدور مجوز صادرات البسه بیمارستانی را داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند: جهت راه‌اندازی و اشتغال مجدد بخشی از کارخانجات و کارگاههای نساجی و پوشاک تقاضا داریم در یک تصمیم جهادی و سریع با توجه به نیاز تمام کشورها به ماسک و البسه بیمارستانی اجازه صادرات این محصولات را صادر نمایند.

طبیعی است تعلل در این تصمیم‌گیری و از دست دادن زمان نهایتاً منجر به از بین رفتن این فرصت طلایی خواهد بود چراکه کشور چین در حال حاضر تمام توان خود را برای رفع این نیاز در دنیا بسیج کرده است.

در این نامه آمده است:

از اسفند ماه سال گذشته با شروع اپیدمی کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده بر مراکز خرید و فروشگاههای پوشاک عملاً چرخ صنعت نساجی و پوشاک کشور متوقف و بسیاری از برندها، کارخانجات و کارگاههای این صنعت به‌دلیل از دست رفتن فروش شب عید به‌طور کامل تعطیل و یا در آستانه تعطیلی کامل قرار دارند.

از آنجاکه در همان مقطع زمانی کشور با کمبود ماسک و البسه ایزوله بیمارستانی نیز مواجه شد تعدادی از این عزیزان حتی در ایام تعطیلات نوروز و زمانی که ترجیح همه بر ماندن در قرنطینه بود با فراخواندن کارگران داوطلب خود اقدام به تولید البسه و ماسک موردنیاز کشور نمودند تا جایی که امروز بعداز گذشت یک ماه میزان تولید البسه ایزوله به‌حدی است که وزارت بهداشت عملاً انعقاد قرارداد جدید را به اردیبهشت ماه موکول نموده است، این درحالی است که بسیاری از کارگاهها و کارخانجات دیگر که پس از تعطیلات در فکر بازگشایی هستند نیز تنها تولید قابل فروش در این ایام را تولید البسه و ماسک می‌دانند و با مراجعه به سازمانهای ذی‌ربط آمادگی خود را برای تولید این محصولات اعلام می‌نمایند اما عملاً تقاضایی به‌خصوص برای البسه وجود ندارد و به‌نظر می‌رسد تولید این محصولات در کشور در حال اشباع است.

طبق برآوردهای انجام‌شده توسط این اتحادیه حداقل توان تولیدی صنعت پوشاک برای تولید لباس کاورال ایزوله هفته‌ای 400 هزار دست می‌باشد که بیش از تعداد کل کادر درمانی کرونای کشور است.

لذا بدین‌وسیله جهت راه‌اندازی و اشتغال مجدد بخشی از کارخانجات و کارگاههای نساجی و پوشاک از آن مقام محترم تقاضا دارد در یک تصمیم جهادی و سریع با توجه به نیاز تمام کشورها به تأمین این اقلام، اجازه صادرات این محصولات را صادر نمایند.

طبیعی است تعلل در این تصمیم‌گیری و از دست دادن زمان نهایتاً منجر به از بین رفتن این فرصت طلایی خواهد بود چراکه کشور چین در حال حاضر تمام توان خود را برای رفع این نیاز در دنیا بسیج کرده است.

همچنین این اتحادیه تضمین می‌نماید در زمان انجام صادرات، هرگونه نیاز داخلی کشور که به‌صورت رسمی به این اتحادیه واصل گردد را جوابگو خواهد بود. لازم به ذکر است این اتحادیه در اسفند ماه و تعطیلات نوروز نیز با تشکیل ستاد مشترک برنامه‌ریزی تولید البسه بیمارستانی با کمک تعدادی از برندهای پوشاک ایرانی بخش عمده‌ای از کمبود اقلام مورد نیاز را از طریق وزارت بهداشت و حتی به‌صورت رایگان جبران نموده است.

اتحادیه پوشاک ایران: بگذارید ماسک و البسه بیمارستانی صادر کنیم
تاریخ: سه شنبه 26 فروردین 1399