Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

صادرات پوشاک ترکیه به چین در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، براساس داده‌های مجمع صادرکنندگان اولوداغ، میزان صادرات پوشاک ترکیه به چین در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ (ژانویه-مارس) در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ۱۴۳ درصد افزایش، از ۱۹ میلیون و ۴۱۸ هزار دلار به ۴۷ میلیون و ۲۰۸ هزار دلار رسید.

مجموع کل صادرات ترکیه در این دوره که به ۲۰۷ کشور و منطقه خود مختار و آزاد انجام شده است، متاثر از شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان با ۶.۱۰ درصد کاهش از ۴ میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۳۹۴ هزار دلار به ۴ میلیارد و ۲۲۶ میلیون و ۶۱۴ هزار دلار کاهش یافته است.

کشورهای آلمان، اسپانیا، انگلستان، هلند و فرانسه در سه ماه نخست امسال، ۵۱ درصد از کل صادرات ترکیه را به خود اختصاص دادند.

همچنین در این دوره سهم ۱۷.۷۷ درصدی از کل صادرات پوشاک ترکیه معادل ۷۵۱ میلیون و ۱۰۶ هزار دلار به آلمان تعلق گرفته است. اسپانیا نیز با حجم واردات ۵۰۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار پوشاک از ترکیه در این دوره پس از آلمان در جایگاه دوم قرار گرفت.

صادرات پوشاک ترکیه به هلند در این دوره با ۲۱ درصد صعود نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۳۱۶ میلیون و ۳۶۵ هزار دلار افزایش یافت.

صادرات این قلم به عربستان سعودی نیز در مقایسه با ۳ ماه نخست سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۴.۱۱ درصد افزایش یافته و به ۱۰۲ میلیون و ۵۸۲ هزار دلار رسید.

افزایش ۲.۵ برابری صادرات پوشاک ترکیه به چین
تاریخ: چهارشنبه 27 فروردین 1399