Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تولیدکنندگان پوشاک با نامه نگاری های متعدد از جمله به معاون اول رئیس جمهور درخواست صدور مجوز صادارت این محصولات به کشورهای متقاضی را دارند ولی هنوز این مجوز صادر نشده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، از اسفند ماه سال گذشته با شروع اپیدمی کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده بر مراکز خرید و فروشگاه های پوشاک عملاً چرخ صنعت نساجی و پوشاک کشور متوقف و بسیاری از برندها، کارخانجات و کارگاه های این صنعت به‌دلیل از دست رفتن فروش شب عید به‌طور کامل تعطیل و یا در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفتند.

از آنجاکه در همان مقطع زمانی کشور با کمبود ماسک و البسه ایزوله بیمارستانی نیز مواجه شد تعدادی از این واحدها حتی در ایام تعطیلات نوروز با فراخواندن کارگران داوطلب خود اقدام به تولید البسه و ماسک موردنیاز کشور نمودند تا جایی که امروز بعد از گذشت یک ماه میزان تولید البسه ایزوله به‌حدی است که وزارت بهداشت عملاً انعقاد قرارداد جدید را به اردیبهشت ماه موکول نموده است، این درحالی است که بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات دیگر که پس از تعطیلات در فکر بازگشایی هستند، تنها تولید قابل فروش در این ایام را تولید البسه بیمارستانی و ماسک می‌دانند و با مراجعه به سازمانهای ذی‌ربط آمادگی خود را برای تولید این محصولات اعلام می‌نمایند اما عملاً تقاضایی به‌خصوص برای البسه وجود ندارد و به‌نظر می‌رسد تولید این محصولات در کشور در حال اشباع است.

بر همین اساس تولیدکنندگان با نامه نگاری های متعدد از جمله به معاون اول رئیس جمهور در صدد صدور مجوز صادارت این محصولات به کشورهای متقاضی هستند تا از این  طریق به چرخه فعالیت خود ادامه دهند. 

مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در همین زمینه به خبرنگار تسنیم می گوید: این معاونت در وزارت صنعت مخالفتی با  صادرات البسه بیمارستانی تولید شده توسط شرکت های زیر مجموعه اتحادیه ها و تشکل های پوشاک ندارد اما باید سازمان غذا و دارو و حوزه قائم مقام وزیر در امور بازرگانی وزارت متبوع هم این موضوع را بررسی  و‌ اعلام نظر نهایی نمایند.

وی افزود: در صورت بررسی بازار و تأمین نیاز داخلی با مشاهده توانمندی تولیدکنندگان؛ مازاد نیاز داخل امکان صادرات خواهد شد اما در این رابطه باید بخش های دیگر هم نظرات خود را اعلام و در نهایت به یک توافق جامع رسید.

مجوز صادرات ماسک و البسه بیمارستانی در گیرودار موافقت ۲ وزارتخانه
تاریخ: یکشنبه 31 فروردین 1399