Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نگرانی از ایجاد انحراف در ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی بی‌مورد است و اسامی بنگاههایی که این وام را می‌گیرند در وبسایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

اکسپورتنا: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: این روزها، عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته، در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی می‌شود و بر مراقبت بیشتر، جهت صرف آن در امور مولد، تأکید می‌شود.در این خصوص چند نکته را اعلام می‌کنم:

۱- ثلث این مبلغ،مستقیماً به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیز،نیازمند فروش هستند،کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد. لذا ، نگرانی از انحراف آن بی مورداست.

۲- بقیه مبلغ وام تخصیصی، عمدتاً به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات، با اشتغال زیر ۵۰ نفر، که نیروی کار خود را، به تشخیص وزارت کار، حفظ کرده اند، پرداخت خواهد شد. بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحدهای دارای شاغل، و به تبع آن، مولد است. لذا، برای شفافیت بیشتر، اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان این وام‌ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

۳- همانگونه که قبلاً اعلام کردم ، دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام ، بدنبال تداوم عرضه از یکطرف، و تحریک تقاضا از طرف دیگر، و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند.

اسامی بنگاه‌هایی که وام کرونایی می‌گیرند منتشر می‌شود
تاریخ: سه شنبه 2 اردیبهشت 1399