Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و اصناف گفت:‌در شرایطی که شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را برای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرده دولت در مالیات‌ستانی منعطف عمل کند.

اکسپورتنا: محمد لاهوتی،‌ در مورد کمک دولت به بنگاه‌های اقتصادی گفت: ‌برنامه‌ریزی برای کمک رساندن به بنگاه‌های اقتصادی قبل از هر چیز نیازمند بودجه است که در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا به نظر می‌رسد، با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و احتمال عدم تحقق دولت از درآمدهای مالیاتی، آنچه را که دولت در بودجه 99 پیش‌بینی کرده است، محقق نشود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت:‌ لذا به نظر می‌رسد تنها منبعی که دولت در اختیار دارد، مبلغ یک میلیارد دلاری است که مقام معظم رهبری با برداشت آن از صندوق توسعه ملی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا موافقت کردند.

وی با بیان اینکه کسب و کار بخش زیادی از اصناف متأثر از شیوع ویروس کرونا شده است،‌گفت:‌ لذا علاوه بر اصناف واحدهای تولیدی هم دچار ضرر و زیان شده‌اند که شاید توجه کمتری به آنها شده است.

لاهوتی اظهار داشت: این دو بخش باید مورد حمایت دولت قرار گیرند ضمن اینکه از آنجا که بخش تولید تأمین‌کننده محصولات مختلفی و استمرار فعالیت تولیدی‌ها منجر به تأمین کالاهای مورد نیاز بازار می‌شود، باید این بخش خاص‌تر، مورد نظر قرار گیرد و حمایت بیشتری از آن صورت گیرد.

لاهوتی اظهار داشت: در شرایط فعلی از دولت انتظار می‌رود در پرداخت حق بیمه کارگری از کارفرما حمایت کند و در شرایط فعلی با اعمال معافیت و یا به تعویق انداختن زمان پرداخت بخشی از مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

وی گفت: در حال نزدیک شدن به پایان سال مالیاتی هستیم و به نظر نمی‌رسد که دولت در این بخش انعطافی داشته باشد، در حالی که در شرایط فعلی که بنگاه‌های اقتصادی کشور به ویژه بنگاه‌های خرد و متوسط دچار ضرر و زیان اقتصادی شده‌اند، لازم است، دولت معافیت‌هایی را در پرداخت‌ها لحاظ کند.

لاهوتی با بیان اینکه اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای بخش‌های تولید هزینه‌بر است، گفت:‌در شرایط فعلی دولت باید از هر دو بخش اصناف و تولیدکنندگان حمایت کند و این حمایت‌ها را به آینده موکول نکند، زیرا تأخیر در این امر شرایط را سخت‌تر می‌کند.

دولت در مالیات‌ستانی از بنگاه‌های تولیدی منعطف باشد/حمایت از تولیدکنندگان در دوران شیوع کرونا باید به سرعت عملیاتی شود
تاریخ: چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399