Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

بزرگترین کارخانه تولید انواع نخ جراحی خاورمیانه روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی سفیدکوه شهرستان تفت یزد به بهره برداری رسید .

  به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل این مجتمع صنعتی در آیین افتتاح این کارخانه گفت: کارخانه تولید تجهیزات پزشکی ˈدرمان پویشˈ با فضای ˈکیلینرومˈ پنج هزار مترمربع، مشغول تولید انواع نخ جراحی است .

ˈشریف فردˈ اظهار داشت: کارخانه یاد شده ظرفیت تولید دیگر تجهیزات پزشکی مانند کانال های هالوژنی، شریانی، جریانی و ولیمی، تجهیزات پلیمری پزشکی و مواردی از این قبیل را نیز دارد.

وی هدف نخست در راه اندازی این واحد تولیدی را اشتغالزایی و سپس تامین نیاز بازار داخلی و بازار کشورهای منطقه خاورمیانه و همسایه ایران اعلام کرد.

شریف فرد با بیان اینکه سرانه استفاده از نخ بخیه در کشور معادل 1. 3 است، گفت: با احتساب جمعیت 75 میلیون نفری کشور، سالیانه قریب یکصد میلیون نخ بخیه در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این مجموعه قابلیت پاسخگویی به 15 درصد از نیاز کشور را دارد و تمام تولیدی که در کشور انجام می شود هنوز جوابگوی نیاز داخل نیست.

مدیرعامل شرکت تولید تجهیزات پزشکی درمان پویش افزود: مابقی نیاز کشور از واردات تامین می شود که در اغلب موارد نیز کالای وارداتی از لحاظ کیفیت نامطلوب است و مشکلات عمده ای را برای بیماران پیش می آورد.

وی گفت: در حال حاضر یکصد فرصت شغلی اغلب برای بانوانی که تحصیلات متوسطه به بالا دارند ایجاد شده است اما در صورتی که همکاریها برای توسعه این مجموعه انجام شود، قابلیت استفاده از 450نیروی جوان در این کارخانه نیز وجود دارد.

تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392