Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از حذف اخذ گواهی مالیات ارزش‌افزوده خبر داد و گفت: زمان دریافت کد اقتصادی ۵۵ روز کاهش یافت.

اکسپورتنا: محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد گفت: با تاکید وزیر اقتصاد مشکل دریافت کد اقتصادی برای فعالان کسب‌ و کار و بازار حل شد که بر این اساس، شناسه ملی ثبت شرکت‌ها به‌عنوان کد اقتصادی مالیات تلقی می‌شود.

وی افزود: همچنین برای اشخاص حقیقی کدملی با اضافه کردن چند رقم توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان کد اقتصادی قلمداد خواهد شد.

به گفته دهنوی، پیش از این ۴۵ مرحله ثبت‌نام مالیاتی وجود داشت، ۴۴ مرحله آن طی نیم ساعت انجام می‌شد و مرحله ۴۵ که مربوط به احراز و دریافت کد اقتصادی بود، زمان زیادی می‌گرفت و شروع کسب‌وکار را طولانی می‌کرد. به همین علت این مرحله حذف شد.

وی اظهار داشت: همچنین گواهی ثبت‌نام مالیات ارزش‌افزوده نیز حذف شد. فعالان اقتصادی دیگر نیازی نیست این گواهی را اخذ کنند. هنگام ثبت‌نام مالیاتی تیک مشمول مالیات ارزش‌افزوده را خواهند زد و کار این بخش نیز تمام است.

به گفته دهنوی، در شاخص شروع کسب‌وکار که ۷۲.۵ روز طول می‌کشید، با این دو اقدام ۵۵ روز را حذف کردیم. در شاخص در شروع کسب‌وکار برترین رتبه یعنی ۱۷۸ را داشتیم که با این اقدامات و براساس شبیه‌سازی بانک جهانی رتبه کشور با ۴۸ پله صعود به جایگاه ۱۳۰ ارتقا پیدا می‌کند. همچنین رتبه‌ کل شاخص نیز ۱۲ پله ارتقا خواهد یافت و از رتبه ۱۲۷ به ۱۱۵ بهبود می‌یابد./اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان

اخذ گواهی مالیات ارزش‌افزوده حذف شد/ زمان دریافت کد اقتصادی ۵۵ روز کاهش یافت
تاریخ: دوشنبه 22 اردیبهشت 1399