Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از آغاز استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات از پنجشنبه یکم خردادماه خبر داد و نسبت به کمبود مواد اولیه و ارز مورد نیاز برای واردات آن در واحدهای تولیدی، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، محمد لاهوتی در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و تهران گفت: بعد از کش و قوس‌های فراوان موضوع رفع تعهد صادر‌کنندگان با بانک مرکزی به سرانجام رسید و دستورالعمل مالیات بر ارزش افزوده هم صادر شد که از اول خرداد استرداد این مالیات شروع می‌شود.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران، افزود: از آنجا که امسال سال جهش تولید بوده و همه ما مصمم هستیم که سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت هایمان را بر اساس آن تنظیم و در این جهت حرکت کنیم، به نظر می رسد که امروز واحدهای تولیدی به شدت با کمبود مواد اولیه مواجه بوده و این موضوع به دلیل عدم تخصیص ارز از طریق بانک مرکزی دو ماه گذشته است.

وی تصریح کرد: واحدهای متعددی اعلام می کنند که ذخیره مواد اولیه آنها یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

به گفته لاهوتی، واردات در مقابل صادرات با مشکلاتی روبرو است و عملاً امکان استفاده از این ابزار هم وجود ندارد.

وی اظهار داشت: علیرغم اینکه قیمت ارزهای صادراتی بالاتر از نرخ نیما است، اما باز هم تولیدکنندگان به آن دسترسی ندارند و پرونده در بانک مرکزی معطل می‌شود.

لاهوتی گفت: بانک مرکزی اگر ارزی در اختیار دارد، در اختیار تولید کنندگان قرار دهد؛ پس ما بعنوان نمایندگان بخش تولید و صادرات موظف هستیم که مشکلات این واحدها را پیگیری کنیم و لازم است اتاق تهران در مورد این مسئله مکاتبه کند.

آغاز استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان از پنجشنبه هفته جاری/تولیدکنندگان برای تامین ارز مواد اولیه مشکل دارند
تاریخ: سه شنبه 30 اردیبهشت 1399