Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نایب رییس تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک اظهار داشت: اگر طرح افزایش تعداد مناطق آزاد تصویب شود، تولیدکننده ایرانی باید کارگاه و کارخانه را تعطیل کند.

بهرام شهریاری در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: طرحی که برای افزایش تعداد مناطق آزاد تهیه شده است حدود 5 بار از مجلس به شورای نگهبان ارجاع داده شده است و هر بار شورای نگهبان ایرادات اساسی به این طرح وارد کرده است.
وی افزود: به نتیجه نرسیدن طرح افزایش تعداد مناطق آزاد در مجلس نشان می‌ دهد که بسیاری از کارشناسان و حتی بدنه دولت نسبت به افزایش مناطق آزاد در کشور انتقاد دارند.
نایب رییس تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک اضافه کرد: باید تمام اشکالات موجود در عملکرد مناطق آزاد برطرف شوند و بعد از این مرحله، تعداد آن ها افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به نامه ای که تولیدکنندگان نساجی و پوشاک به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند، توضیح داد: مجلس دهم در روزهای پایانی کار خودش تصمیم گرفته تا طرح افزایش تعداد مناطق آزاد را به شورای نگهبان نفرسد و مستقیما طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد.
بهرام شهریاری ادامه داد: ما در این نامه درخواست کردیم که با توجه به کارهای کارشناسی انجام شده در رابطه با این طرح، تصمیم دقیق و مهمی را اتخاذ کنند و بدانند این تصمیم حتما در آینده پوشاک و نساجی ایران تاثیر خواهد گذاشت.
وی با اشاره به این که متاسفانه برخی از اوقات منافع کلان کشور قربانی منافع منطقه‌ ای می شوند، اظهار داشت: بخش عمده ای از صنعت بزرگ کشور می تواند با یک تصمیم اشتباه در رابطه با این طرح، متضرر شود.
نایب رییس تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک با بیان این که ما مخالف توسعه نیستیم، توضیح داد: عملکرد گذشته مناطق آزاد نشان می دهد که این مناطق کمکی به صنعت کیف و کفش نکرده اند.
وی اضافه کرد: اگر طرح افزایش تعداد مناطق آزاد تصویب شود، تولیدکننده باید کارگاه و کارخانه را تعطیل کند و سرمایه خود را به مناطق آزاد ببرد به کار ساخت و ساز مشغول شود.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 18 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سواد کوهی و سید وحید موسوی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

مناطق آزاد به صنعت کیف و کفش کمک نمی کنند
تاریخ: شنبه 10 خرداد 1399