Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اظهار داشت: در عین این‌که حوزه پوشاک با قاچاق‌های متعددی رو به رو است، تولیدکنندگان ایرانی همچنان مشغول به کار هستند و در این حوزه دوام می‌آورند.

مجید نامی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: حوزه پوشاک مانند صنعت خودرو نیست که بدون رقیب باشد و این قضیه منجر به افزایش قیمت می شود.

وی افزود: در داخل کشور تولیدکنندگان بسیار زیادی در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنند که مدتی به دلیل قاچاق پوشاک به داخل ایران، ظرفیت تولید خود را کاهش دادند.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اظهار داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر وضعیت پوشاک در داخل کشور رونق گرفت.

وی با بیان این که حوزه پوشاک در ایران فضای رقابتی دارد، عنوان کرد: امروزه با توجه به تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز در ایران، چندین برند خارجی پوشاک همچنان در داخل کشور فعالیت می‌کنند و صورت قانونی کسب و کار خود را پیش می‌برند.

مجید نامی با اشاره به دلایل افزایش نرخ پوشاک، توضیح داد: من از کسانی که موضوع افزایش نرخ پوشاک را مطرح می‌کنند، می‌پرسم که قیمت چه چیزی در داخل کشور افزایش پیدا نکرده است؟

وی تصریح کرد: افزایش نرخ مواد اولیه و ملزومات تولید و عدم تخصیص ارز برای واردات باعث می‌شوند تا قیمت تمام‌ شده‌ی کالا افزایش پیدا کند.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اضافه کرد: در ایران موضوع تولید همیشه مغفول مانده است و واردات همیشه پر سودترین و آسان‌ترین راه بوده است.

وی افزود: اگر حمایت‌های تعرفه‌ای یا ممنوعیت‌های واردات نبود، بسیاری از صنایع ایرانی با چالش‌های متعددی مواجه می‌شدند.

مجید نامی با اشاره به این که پوشاک بیشترین میزان قاچاق را دارد، توضیح داد: در عین این‌که حوزه پوشاک با قاچاق‌های متعددی رو به رو است، تولیدکنندگان ایرانی همچنان مشغول به کار هستند و در این حوزه دوام می‌آورند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۸ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سواد کوهی و سید وحید موسوی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

مجید نامی در رادیو اقتصاد گفت: حوزه پوشاک در ایران فضای رقابتی دارد
تاریخ: سه شنبه 10 تیر 1399