Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران یا اشاره به سه مشکل اساسی صادرکنندگان پس از سیاست های جدید بانک مرکزی طی سالهای اخیر گفت:  بازگشت ارز حاصل از صادرات، استرداد مالیات بر ارزش افزوده و معافیت های مالیاتی و ورود موقت ها از جمله این مشکلات بود که با پیگیری های کنفدراسیون صادرات ایران به نتایج مثبتی دست پیدا کردیم.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، محمد لاهوتی در مجمع عمومی سالانه کنفدراسیون صادرات ایران ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن به قعالان این حوزه اظهار کرد: امروز جلسه مجمع عمومی سالیانه کنفدراسیون صادرات ایران برگزار می شود.

وی با اشاره به دستورکار این جلسه گفت: دستور کار اول این مجمع ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره خزانه دار و بازرس قانونی کنفدراسیون است.

به گفته لاهوتی، یکی از مشکلات اصلی صادرکنندگان طی دو سال اخیر پس از سیاست های جدید ارزی بانک مرکزی اهم این مشکلات را می توان در چند بخش می توان خلاصه کرد که در بخش اول بازگشت ارز حاصل از صادرات است و بخش دوم مصوبه مجلس درخصوص استرداد مالیات بر ارزش افزوده و معافیت های مالیاتی برای صادرکنندگان بوجود امد و بند بعدی مشکلات ورود موقت است که برای واحدهای تولیدی مشکلاتی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بارها و بارها از طریق رسانه ها و جلسات با مسئولین پیگیر مشکلات یاد شده هستیم، افزود: مکاتباتی در این راستا صورت گرفته است و از طریق رسانه ها تلاش کردیم مشکلات را به گوش مسئولین برسانیم که در این راستا، تا پایان سال 98 تقریبا با بانک مرکزی به یک تعامل خود رسیدیم و روش های باگشت ارز حاصل از صادرات به تصویب رسید  که بانک مرکزی نیز ابراز رضایت می کند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: در کمیته شورای صادرات که با حضور جناب آقای مدرس خیابانی به عنوان قایم مقام، کمیسیون صادرات ایران و کنفدراسیون صاردات ایران طی جلسات هفتگی حضور داشت و داریم. این کمیته هر دو هفته یک بار برگزار می شود و مشکلات صادرات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد؛ اما اگر این مشکلات اصلاح نمی شود دلیل آن شرایط کشور است که تصمیم گیری را سخت می کند.

سه مشکل اساسی صادرکنندگان در سالهای اخیر/ نتایج مثبت پیگیری های کنفدراسیون صادرات نمایان شد
تاریخ: چهارشنبه 11 تیر 1399