Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

آمارهاي مختلفي از رقم معوقات بانکي اعلام مي شود و برخي اين ميزان را 70 هزار ميلياردتومان و عده ديگري آن را تا 100 هزار ميليارد تومان اعلام مي کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، غلامحسين شافعي رييس اتاق بازرگاني ايران با اعلام اين مطلب گفت: در سال قبل ميزان معوقات بانکي 50 هزار ميليارد تومان بود که اين رقم در سال جاري به 100 هزار ميليارد تومان رسيده است.
وي ادامه داد: ميزان رقم معوقات بانکي براي ما مهم نيست بلکه بايد مشخص شود که چه ميزان از معوقات بانکي اصل پول بوده و چه ميزان آن سود و بهره بانکي است.
وي با تاکيد بر اينکه بدهکاران بانکي دو دسته هستند، اذعان داشت: برخي از کساني که معوقات بانکي دارند، به دليل شرايط اقتصادي به اين اوضاع رسيده و در فهرست بدهکاران بانکي قرار گرفته اند اما برخي ديگر با سوء استفاده از شرايط در ليست بدهکاران بانکي قرار گرفته و علي رغم داشتن توان مالي حاضر به پرداخت بدهي هاي خود نيستند.
اين فعال اقتصادي خاطر نشان کرد: بايد بدهکاران واقعي بانک ها مشخص شده و ميان کساني که توان پرداخت بدهي خود را نداشته با کساني که نمي خواهند بدهي هاي خود را بپردازند، تفاوت قائل شد.
وي با تاکيد بر ضرورت برخورد دولت با افراد سوء استفاده گر خاطر نشان کرد: وزير اقتصاد نيز همانند ما موافق اين ديدگاه است پس لازم است تا سريع تر بين کساني که توان پرداخت بدهي خود را ندارند، با کساني که از اين شرايط سوء استفاده مي کنند تفاوت قائل شد.
شافعي با اشاره به انصراف برخي از فعالان اقتصادي از دريافت يارانه نقدي اذعان داشت: اتاق هاي بازرگاني مشهد، شهر کرد و همدان طي نامه اي انصراف خود را از دريافت يارانه نقدي اعلام کرده و به کمپين منصرفين از دريافت يارانه نقدي پيوسته اند.

تاریخ: یکشنبه 18 اسفند 1392