Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه بی ثباتی در مقررات اقتصادی، به کشور آسیب می‌زند، گفت: برخی شرایط به وجود آمده در عراق، شرایط را برای صادرات سخت‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، سیدحمید حسینی در جلسه با آیت الله محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار سخت است، تاکید کرد: در صورتی که کشور بتواند امسال را با مشکلات سپری کند به شرایط سهل‌تری خواهد رسید.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر فشار تحریم ها، شیوع ویروس کرونا و کسری بودجه نیز شرایط را سخت‌تر کرده و برای عبور از این شرایط باید دست به دست هم دهیم.

به گفته حسینی، متاسفانه کشور بجای تمرکز روی مسائل اقتصادی در سطح دولت و مجلس دچار تفرق در تصمیم گیری و جناح بندی سیاسی شده و ما هر روز با یکدیگر مباهله داشته و علیه یکدیگر حرف می زنیم و اصلاً شرایط کشور و منطقه را در نظام بین الملل درک نمی کنیم، در حالیکه اینگونه رفتار جز ناامید کردن مردم و خدشه به اعتماد عمومی چیزی در پی ندارد.

وی به وظایف اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی باید جایگاه بخش خصوصی را ارتقا دهد؛ به خصوص اینکه اکنون هیچ کس در این کشور این باور را ندارد و همه فکر می کنند که بخش خصوصی به دنبال منافع خود است در حالیکه بخش خصوصی عملکرد و جایگاه خود را در مشکلات بزرگ به خوبی نشان داده است.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه باید اعضای اتاق بازرگانی تقویت شوند، افزود: اتاق بازرگانی وظیفه دارد برای اعضای خود شبکه سازی و بازارسازی کرده و موانع کسب و کار در کشور را به مشورت با قوای سه گانه به حداقل برساند.

وی تاکید کرد: اینکه میبینیم چهار ماه از سال میگذرد و قانونی تصویب می شود که از ابتدای سال لازم الاجراست نشان می دهد که ارزش های ذاتی و دینی در حال از بین رفتن است، چون جوهره دین وفای به عهد است.

حسینی ادامه داد: بی ثباتی در مقررات اقتصادی بسیار به کشور آسیب زده و خواهد زد.

وی با اشاره به کشور عراق که یکی از بزرگترین شریک های تجاری کشور است، گفت: اکنون تبلیغات بسیاری در عراق علیه ایران راه افتاده است. شبکه های اجتماعی علیه ایران فعالیت کرده و ما به روابط و نفوذ سیاسی و سنتی خود تکیه کرده ایم که به راحتی از طریق تبلیغات منفی از بین می رود.

به گفته حسینی، در چنین شرایطی قطعا صادرات به عراق سخت‌تر خواهد شد و نمی توانیم روی آینده عراق حساب کنیم.

شرایط صادرات به عراق سخت‌تر شد/ بی‌ثباتی در مقررات اقتصادی به کشور آسیب می‌زند
تاریخ: شنبه 1 شهریور 1399