Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون اول رئیس جمهور، تمامی دستگاههای دولتی و بانک مرکزی را مکلف کرد تا برای ترخیص مواد اولیه تولید بسیج کنند، گفت: نباید اجازه داد کارخانه‌ای در کشور تعطیل شود.

اکسپورتنا: اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور از دستگاه‌های مرتبط خواست هماهنگی‌های لازم را با بانک مرکزی انجام دهند تا امکان تعیین تکلیف در خصوص ترخیص به موقع مواد اولیه کارخانجات فراهم شود.

وی افزود: همه مسئولین کشور در مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و سایر نهادها باید برای حل مسائل و دغدغه‌های مردم و عبور از شرایط سخت کنونی با دولت همراهی و همکاری کنند.

به گفته جهانگیری، اینکه تصور شود دولت به تنهایی قادر است همه مسائل کشور را حل و فصل کند تصور اشتباهی است و فشار بر دولت جز افزایش مشکلات مردم دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: اگر واردکننده‌ای که برای واردات کالا ارز دریافت کرده اما فرآیند ترخیص کالاها از گمرکات و بنادر را با هدف افزایش قیمت ها در بازار به تأخیر بیاندازد، این اقدامش اخلال در اداره کشور است و باید با او برخورد شود.

جهانگیری گفت: سازمان تعزیرات و دستگاه های ذی ربط نیز نظارت بر بازار و قیمت کالاها را در شرایط جنگ اقتصادی جدی‌تر از گذشته انجام دهند.

وی افزود: تمرکز بر تامین کالاهای اساسی و دارو و مواد اولیه کارخانجات باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی با تمام ظرفیت بر این اولویت مهم متمرکز شوند و با تلاش شبانه‌روزی اجازه ندهند تا فعالیت کارخانه‌ای متوقف شود چون خط قرمز کشور تعطیل نشدن جریان تولید کشور است.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، کشور در جنگ اقتصادی است و اقتصاد کشور تا کنون با اتکا به تدابیر و تصمیمات شجاعانه مدیران سرپا ایستاده است و نباید اجازه دهیم که به هیچ عنوان کارخانه ای در کشور تعطیل شود چرا که این خواست دشمنان است.

 

دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای ترخیص مواد اولیه تولید/ نباید اجازه داد کارخانه‌ای در کشور تعطیل شود
تاریخ: شنبه 5 مهر 1399