Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر ضرورت تلاش جدی‌تر برای اشتغالزایی گفت: اگر صنعت پوشاک احیا شود، علاوه بر اشتغالزایی با سرمایه گذاری کم صنعت نساجی کشور نیز احیا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری در نشست ویدئوکنفرانسی آغاز مرحله سوم پویش ملی «احسان سلامت» و توزیع یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) که با شرکت پنج استان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: وی با همت بلند، مشکلات را با توکل بر خدا از مسیر کنار می‌زند و اگر کشور ما چند مسئول مانند وی داشته باشد، بخش عمده ای از مشکلات برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: به فرموده ایشان همت کوتاه، نداشتن راهکار برای رفع مشکلات و سستی رای عامل عقب ماندگی انسانهاست.
ناصری ادامه داد: اگر همت بلند داشته باشیم و نسبت به ارائه راهکار برای حل مشکلات اقدام کنیم و در کنار آن، عزم راسخ و رای قوی داشته باشیم، پیشرفت قطعی است.
امام جمعه یزد همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد حمایت از صنایع دانش بنیان عنوان کرد: مسئله اصلی کشور ما نیاز به توانمندسازی نیروهای داخلی و خودباوری است و اگر این دو مسئله مدنظر باشد و جوانان و دانشگاه ها را به کار بگیرم و با دانش و تجربه، در کشور تحول ایجاد کنیم، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
وی یادآور شد: اکنون در کشور به چند گروه نیاز داریم تا در دانشگاه ها فعالیت کنند، نخست گروه های نیرو یاب که به شناسایی استعدادها و افراد توانمند در دانشگاه ها بپردازند، دوم گروه های نگهدارنده که بتوانند با تشویق و حمایت، جوانان نخبه را در کشور نگاه دارند و سوم گروه های معرف که بتوانند استعدادها را از دانشگاه ها به صنایع معرفی کنند.
ناصری تاکید کرد: اگر این سه گروه فعال شوند و کار خود را به درستی انجام دهند، ظرف مدت کوتاهی مشکلات کشور در زمینه وابستگی به خارجی‌ها برطرف خواهد شد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: معنا ندارد که امروز کشور ما برای خوراک دام و نیازهای جزئی دیگر گرفتار و وابسته خارجی‌ها باشد.
ناصری همچنین خطاب به مسئولان بیان کرد: اگر می‌خواهید مشکل اشتغال، بی سر و صدا و با هزینه کم حل شود، صنعت پوشاک را در کشور احیا کنید.
وی تاکید کرد: راه اندازی کارگاه حتی کارگاه‌خانگی و آموزش به نیروها می تواند علاوه بر قطع وابستگی به واردات پوشاک، صنعت پوشاک داخل کشور را احیا کرده و در کنار آن با تکمیل زنجیره تولید پوشاک، صنعت نساجی را نیز احیا کرد.

راه اندازی چرخه تولید پوشاک صنعت نساجی کشور را احیا می‌کند
تاریخ: چهارشنبه 23 مهر 1399