Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از این صنعت به عنوان یک صنعت استراتژیک و با ارزش افزوده بالا نام برد و توصیه کرد که دولت با حمایت و همراهی بیشتر، بستر مناسبی را برای بازگشت به دوران طلایی چند دهه گذشته این صنعت فراهم کند.

یدالله مالمیر  روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنعت نساجی در سال های دور همواره از صنایع برتر کشور و منطقه محسوب می شد اما طی دهه های اخیر با کمرنگ شدن تدریجی حمایت دولت ها درنوسازی ماشین آلات، از فناوری روز دنیا عقب ماند و اکنون این چالش با مختل شدن فرآیند توسعه  این صنایع  همراه شده است.
وی گفت:  مشکلات صنعت نساجی کشور در حالی خودنمایی می کند که از قدمت بالا  و نیروی با تجربه ، متخصص و کاردان برخوردار است.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم البرز بیان داشت: در صورت همراهی و مساعدت دولت به ویژه درخصوص نوسازی ماشین آلات ،  بازگشت به توسعه و شکوفایی‌ دوران گذشته  دور این صنعت را بار دیگر تجربه خواهیم کرد.

پوشاک‌ کشور قابل رقابت با برترین های روز دنیا
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز در ادامه این گفت و گو از صنعت پوشاک کشور به عنوان رقیبی جدی در مقابل بهترین تولید کنندگان  روز دنیا نام برد و گفت: هرچند حوزه پوشاک کشور قدمتی مشابه صنعت نساجی کشور را ندارد،  ولی با توجه به ذوق و علاقه ایرانیان اکثر کارآفرینان کشور که به این صنعت ورود کرده اند، محصولاتی را  تولید و وارد بازارهای مصرف می کنند که با استقبال مصرف کنندگان همراه شده است.
وی ضرورت حمایت مسوولان دستگاههای اجرایی از صنعت پوشاک در بحث تقویت طراحی ها و توسعه برند سازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید کنندگان صنعت پوشاک، علاوه بر تامین نیاز بازار داخل،  امکان حضور دائمی و هرچه پررنگ تر پوشاک ایران در بازارهای صادراتی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

مالمیر با اشاره به توان بالای تولیدکنندگان ایرانی در تولید محصولات نساجی و پوشاک گفت: درصورت برنامه ریزی جهت ارتقاء نظام طراحی و توسعه برندسازی و نیز ارتقاء نظام اداری جهت کاهش بروکراسی، اصلاح نظام بانکی ، تثبیت نرخ ارز و ارائه بسته های تشویقی برای صادر کنندگان نمونه، تحولی شگرف  در حوزه نساجی و پوشاک به ویژه در بحث صادرات حاصل خواهد شد.

 ضرورت بستر سازی برای ترغیب کار آفرینی در صنعت نساجی
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ،پوشاک و چرم البرز از فراوانی کار آفرینان با تجربه و خبره  در ۲ بخش صنعت نساجی سنتی و صنعتی به عنوان  بالاترین سرمایه در فرآیند تولید دانست و افزود:  اگر بخش دولتی بستر لازم برای جذب این سرمایه های انسانی در مسیر تولید را فراهم نماید،  بخش عمده مشکلات ناشی از بیکاری برطرف و شرایط لازم برای توسعه اشتغال پایدار ، تامین نیاز های داخلی ، گسترش  صادرات و حرکت پرشتاب در جهش تولید فراهم می آید. 

 حضور در بازار بین المللی نیازمند ایجاد تحول در نظام‌ صادرات است 
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک  و چرم البرز با تاکید بر ضرورت فعال شدن رایزن های اقتصادی دستگاه دیپلماسی گفت:  ضروری است رایزن های اقتصادی  در خارج از کشور به صورت مستمر با حوزه های اقتصادی داخل کشور در ارتباط باشند .
مالمیر ادامه داد:  با این اقدامات توان تولید کشور با نیازهای بازارهای خارجی مورد کنکاش و بررسی قرار می گیرد و امکان  حضور فعال محصولات تولیدی کشور مان در بازارهای بین الملل مهیا خواهد شد. 

استان البرز دارای بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدی  در زمینه صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم است که بزرگترین و قدیمیترین کارخانه های نساجی کشور در این استان استقرار دارند.

احیای صنعت نساجی نیازمند حمایت دولت است
تاریخ: چهارشنبه 23 مهر 1399