Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئيس كل سازمان توسعه تجارت گفت: قوانين و مقررات بخش تجارت داخلي وخارجي بايد شفاف و با نگاهي آزادانه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولي الله افخمي در تبيين اقدامات و برنامه هاي خود اظهارداشت: لغو ممنوعيت براي واردات و صادرات جزء برنامه هايي بوده است كه تلاش كرديم طي چند ماه گذشته در آن جهت حركت كنيم.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر به جز خودروهاي بالاي 2500 سی سی هيچ ممنوعيتي براي واردات كالا وجود ندارد، تصريح كرد: كاهش طبقات تعرفه از جمله مواردي است كه در كميسيون ماده یک در دست انجام است كه اين اقدام فضا را براي شفافيت واردات كالا به كشور مهيا مي كند.

رئيس كل سازمان توسعه تجارت در ادامه با بيان اينكه براي صادرات كالا از كشور هيچ ممنوعيتي در سال آينده وجود نخواهد داشت، افزود: در اين خصوص نيز با وضع قوانين تنظيم بازار داخل و وضع عوارض بر صدور كالاهاي خام ، در پي كنترل صادرات خواهيم بود.

وي با اشاره به برگزاري شوراي عالي صادرات و بررسي مستمر صادرات كالا و خدمات افزود: حذف مقررات زايد از جمله ديگر اقداماتي است كه در فرايند تجارت خارجي كشور دنبال مي شود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تفويض اختيارت به استانها اشاره كرد و گفت: در حال حاضر ثبت سفارش كالاها در همه استانها صورت مي گيرد.

افخمي تامين زيرساختهاي مورد نياز براي توسعه صادرات در دوبخش سخت افزار و نرم افزار را در استان مورد تاكيد قرار داد و افزود: دراين راستا ايجاد زيرساختهاي مناسب براي حمل ونقل راحت كالا در مبادي خروجي و ورودي كالا نيز از ديگر ضرورياتي است كه در حال انجام است.

به گفته رئيس كل سازمان توسعه تجارت، همچنين حل مشكلات جابه جايي كالا در مرزها نيز از ديگر مواردي است كه با جديت دنبال مي شود.

تاریخ: سه شنبه 20 اسفند 1392