Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

اگرچه مهلت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان مهرماه امسال بود، اما نامه نگاری رییس جمهور با مجلس برای تمدید اجرای قانون تا پایان سال ١۴٠٠ بدون پاسخ مانده و به طور طبیعی باید اجرای این قانون به دلیل عدم تصمیم گیری مجلس متوقف شود.

به گزارش اکسپورتنا، رییس دولت در ٢١ مهرماه امسال در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ١٣٨٧ و اصلاحات بعدی آن را که به پیشنهاد وزارت اقتصاد تدوین شده را تقدیم کرده؛ اما از سوی مجلس بدون پاسخ مانده است. ‌‌

در این نامه رییس جمهور از مجلس خواسته بود که اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا پایان سال ١۴٠٠ تمدید کند.

پیش از این، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده به موجب قانون بودجه ٩٩ تا پایان مهرماه امسال تمدید شده بود؛ اکنون دولت از مجلس خواسته تا به دلیل جلوگیری از ایجاد وقفه در فرآیند اجرایی قانون مذکور به علت عدم تصویب به موقع در مجلس، اجرای آن را تمدید کند.

بر این اساس با توجه به شرایط کنونی بر سر اتمام مهلت قانونی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، اجرای این قانون از امروز محل قانونی نخواهد داشت.

مهلت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به پایان رسید/ نامه نگاری دولت با مجلس جهت تمدید قانون تا پایان ١۴٠٠ بی پاسخ ماند
تاریخ: شنبه 3 آبان 1399