Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

كمال الدین حیدراف وزیر حوادث غیرمترقبه و رئیس كل اسبق گمرک آذربایجان با مسعود كرباسیان رئیس كل گمرک ایران و مهدی كرباسیان رئیس سازمان معادن و صنایع معدنی ایران دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش مهر، در این دیدار دو طرف مشكلات و موانع توسعه روابط تجاری میان دو كشور را مطرح و علاقمندی خود را برای افزایش سطح مبادلات تجاری اعلام كردند.

مسعود كرباسیان در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت بلندپایه جمهوری آذربایجان و به خصوص شخص كمال الدین حیدراف وزیر حوادث غیرمترقبه و رئیس كل اسبق گمرک آذربایجان از ظرفیت های موجود جهت گسترش سطح مبادلات تجاری سخن گفت و ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی میان دو كشور و راهكارهای مهم برای برون رفت از سطح مبادلات موجود و توسعه مناسبات اقتصادی دو كشور مطرح كرد.

معاون وزیر و رئیس كل گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه از وجود برخی ناهماهنگی ها در مرزهای دو كشور انتقاد كرد و افزود: یک بازنگری به مقررات مرزی باید انجام شود تا ناهماهنگی های موجود برطرف شود.

وی در ادامه اخذ ویزا توسط كشور آذربایجان را مانعی برای توسعه همكاریهای جاری دو طرف عنوان كرد و اظهارداشت: هم اكنون بهترین موقعیت برای تقویت همكاری های دو جانبه است.

همچنین كمال الدین حیدراف وزیر حوادث غیرمترقبه و رئیس اسبق گمرک آذربایجان نیز در این دیدار گفت: باید ما بتوانیم كالاهایی كه در آذربایجان تولید می شود را بدون عوارض به ایران صادر كنیم.

وی سپس به برخی مشكلات موجود جهت ترانزیت كالاهای كشورش به اقلیم كردستان عراق سخن گفت و از افزایش تعرفه های خدمات بندری برای كشور آذربایجان در بندرانزلی انتقاد كرد.

در این دیدار كه مهدی كرباسیان رئیس سازمان معادن و صنایع معدنی ایران نیز حضور داشت، موضوعاتی در خصوص معادن و صنایع معدنی نیز مطرح و مقرر شد دو طرف از ظرفیت های یكدیگر بهره ببرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی خواستار برقراری همكاری های خوب میان ایران و آذربایجان در بخش معادن و صنایع معدنی شد و از اكتشاف و انجام امور پژوهشی توسط كشورمان در جمهوری آذربایجان استقبال كرد.

1
تاریخ: یکشنبه 25 اسفند 1392