Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صمت ضمن تشریح مهمترین سیاست ها و تصمیمات وزارت متبوع در صیانت از بخش صنعتی کشور، از تدوین اسناد راهبردی برای 4 زنجیره صنعتی پوشاک ، لوازم خانگی، طلا و صنایع غذایی خبر داد و گزارشی از وضعیت10 مگاترند آینده اقتصاد فناوری و تصویر آن بر اقتصاد ایران ارائه کرد.

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در نشست شورای مدیران این معاونت که با حضور نایب رییس کمسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، ضمن تاکید بر تدوین سند راهبردی برای 4 زنجیره صنعتی با همکاری تشکل های تخصصی از تشکیل نشست های هم اندیشی با واحدهای صنعتی پیشتاز در فناوری‌های نوین و مگاترند ها خبر داد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در شرایط کنونی که تقاضای جهانی نفت رو به افول است و همه کشور ها به سمت فناوری های نوین و مگاترندها در حرکت هستند. ما نیز باید بستر را برای توسعه فناوری های نوین در صنایع پیشتاز فراهم آوریم.

وی افزود: با برگزاری نشست های هم اندیشی و ترغیب صنایع به حرکت به سمت فناوری های نوین می توان بستر را برای حضور نخبگان در چرخه های صنعتی فراهم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به اصلاح و بازنگری ردیف های تعرفه ای و اولویت بندی تعرفه اجزا و قطعات و ملزومات بخش تولید کشور کرد و افزود: با مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت، فضا برای ترخیص مواد اولیه و ملزومات بخش تولید از گمرک با سرعت بیشتری فراهم شد.

صادقی نیارکی ابراز امید واری کرد با ادامه این روند علاوه بر رفع بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود مواد اولیه، شاهد گشایش خوبی در بخش تولید کشور در آینده ای نزدیک باشیم.

گفتنی است در این نشست همچنین نایب رییس کمسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران نیز به ارائه گزارشی درباره «10 مگاترند آینده اقتصاد فناوری و تصویر آن بر اقتصاد ایران» پرداخت.

کلاهی صمدی از عصر جدیدی به نام تلفیق فناوری‌ها نام برد و گفت: عصر تلفیق فناوری‌ها که هوش مصنوعی، چاپ سه‌بعدی، تولید بافت‌های زنده، حسگرها، واقعیت افزوده و بلاکچین بخشی از آن است، آغاز شده‌ و هیچ قسمتی از زندگی، کسب و کار یا محیط انسان بدون تغییر نخواهد بود. بدین ترتیب، کاهش تصاعدی بهای پردازش، موتور محرک تغییرات نمایی بوده است. فناوری‌های نوین، در ابتدای امر کمی بیش از انتظار، زمان ‌می‌برند تا جا بیفتند و سپس بسیار سریع‌تر از آنچه فکر ‌می‌کنیم همه‌گیر و کارا ‌می‌شوند.

تدوین سند راهبردی برای 4 زنجیره ارزش صنعتی با همکاری تشکل های بخش خصوصی
تاریخ: سه شنبه 25 آذر 1399