Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مشاور وزیر راه در امور حمل و نقل و موافقتنامه‌های بین‌المللی تاکید کرد: کشورمان هنوز در زیرساخت‌های شبکه ریلی کامل نیست که باید تکمیل شود.

 شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره مهم‌ترین چالش‌های ترانزیت در کشور گفت: باید اولویت‌بندی شبکه‌های ریلی برای کالای ترانزیت و کالای عبوری داشته باشیم که در این زمینه هماهنگی بیشتری بین ارگان‌ها و سازمان‌ها نیاز است که البته از قبل شروع شده و باید افزایش یابد.

  بعضی ازقوانین باید اصلاح و بازنگری شوند

 وی با تاکید بر اینکه کالاها باید زمان کمتری را در پایانه‌های بنادر و ایستگاه‌های ریلی برای عبور بین دو کشور سپری کنند، گفت: دلیل بعضی از تاخیرات مربوط به کشور ما و برخی نیز به کشورهای مجاور مرتبط است که در این زمینه نیاز به برگزاری نشست‌های بین المللی با کشورهای همسایه و اصلاح بعضی از قوانین است چون بعضی از قوانین مربوط به سال‌های گذشته است که باید بازنگری و اصلاح شوند.

  ضرورت ورود و دخالت بیشتر بخش خصوصی

 افندی‌زاده با اشاره به ضرورت ورود و دخالت بیشتر بخش خصوصی در این بخش اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان، توسعه حمل و نقل ترکیبی و بنادر خشک بسیار مهم است که این موضوع می‌تواند زمان توقف و رسوب را در بنادر کاهش دهد.

  ضرورت تکمیل شبکه‌های بزرگراهی و آزادراهی

 مشاور وزیر راه در امور حمل و نقل و موافقتنامه‌های بین‌المللی شرکت فعال ایران در اجلاس‌ها، نشست‌های دو یا چند جانبه را از دیگر موارد مهم در این زمینه برشمرد و اظهار کرد:‌ موضوع بعدی در این زمینه اتصال شبکه‌های بزرگراهی و آزادراهی است که باید تکمیل شوند و برای این کار نیاز به افزایش توسعه زیرساخت‌ها و هماهنگی در مدیریت‌ها داریم.

 وی ادامه داد: با انجام این گونه اقدامات می‌توانیم بازار خوبی که در دنیا وجود دارد را متوجه کشور خودمان کنیم و کاری کنیم که بازار دنیا به سمت کشور ما جذب شود.

1
تاریخ: یکشنبه 25 اسفند 1392