Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک، بهره گیری از خدمات الکترونیکی در تسهیل فضای کسب و کار، تامین نیازهای عمومی و کاهش مراجعات حضوری مردم، شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور و اجرای طرح تحول دیجیتال و بهبود فرایندهای خدمات بیمه‌ای به منظور ارائه خدمات غیرحضوری مفاصاحساب قراردادهای موضوع ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی به کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی به صورت سند الکترونیکی معتبر و ایجاد رویه واحد در فرآیند صدور و ابلاغ مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون نظر واحدهای اجرایی را ملزم به رعایت و اجرای موارد مورد تایید کرده است.

به گزارش اکسپورتنا، بر این اساس طی نامه ای موارد مورد توجه اعلام شده است که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

١-با توجه به اینکه در اجرای مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور ابلاغ مفاصا حساب واگذارندگان کار و مقاطعه کاران مستلزم دارا بودن شماره کارگاهی در سیستم جامع اتوماسیون بیمه‌ای و ایجاد حساب کاربری در سامانه خدمات الکترونیک و غیر حضوری سازمان می باشد؛ لذا در خصوص قراردادهای مشمول ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی کلیه واگذارندگان کار و مقاطع کار آن مکلف می باشند ضمن اخذ شماره کارگاهی نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل فرم درخواست و تعهد نامه استفاده از خدمات الکترونیک در سامانه مذکور اقدام نمایند.

٢-نظر به این که ابلاغ مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون از طریق شماره کارگاهی تخصیص یافته به نشانی مندرج در قرارداد به حساب کاربری واگذارندگان کار انجام می پذیرد باید به هنگام تخصیص ردیف پیمان با رعایت ضوابط نامنویسی متمرکز کارگاه و پیمان نسبت به شناسایی و ثبت شماره کارگاه مذکور اقدام نمایند.

توجه (1): با عنایت به اهمیت موضوع لازم است در اسرع وقت اطلاعات کلیه ردیف پیمان های فعال از نظر انطباق اطلاعات ثبت شده در سیستم مکانیزه با اطلاعات پرونده مطالبات ای قرارداد مورد بازبینی و اصلاح و تکمیل قرار گیرد.

٣- در مواردی که در راستای مساعدت با مقاطع کاران صدور مفاصاحساب بیش از انجام بازرسی از دفاتر قانونی با دریافت تعهد نامه انجام می‌پذیرد لازم است تعهد نامه مذکور صرفاً یک بار برای هر دوره مالی اخذ گردد.

۴- از تاریخ صدور این بخشنامه و نصب نگارش مربوطه مغازه حساب ماده ۳۸ قانون باید صرفاً به صورت الکترونیک صادر و ابلاغ کرد و هر گونه اقدام مغایر با مقررات تعیین شده به شرح پیشگفته فاقد اعتبار قانونی است.

توجه (۲): صدور مفاصا حساب باید حداکثر ظرف مدت یک روز پس از وصول حق بیمه متعلقه انجام پذیرد.

۵- واحدهای اجرایی مکلف می باشند با تنظیم صورتجلسه کلیه فرم های استفاده نشده نمونه ۲۲ درآمد را منضم به هولوگرام شماره سریال مربوطه به اداره کل استان ارسال و متعاقب آن واحدهای استانی نیز مکلف می باشند با تنظیم صورتجلسه تکمیلی و رعایت اصول امنیتی مستندات مذکور را حداکثر تا تاریخ ۳۰ ۹۹۹ به منظور اقدام مقتضی به اداره کل خدمات و پشتیبانی ارسال و مراتب را به اداره کل وصول حق بیمه اعلام نمایند همچنین در خصوص فرمهایی که مورد استفاده واقع شده و لیکن بنابر دلایل مختلف صادر نشده باشد لازم است پس از الصاق هولوگرام شماره سریال مربوطه نسبت به ابطال آن برابر مقررات اقدام و مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون به صورت الکترونیک صادر گردد.

۶- با توجه به ضرورت کنترل و نظارت موثر و هدفمند در فرایند صدور مفاصا حساب واحدهای استانی مکلف می باشند از طریق سرویس مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون در سامانه خدمات الکترونیک و غیر حضوری سازمان نسبت به اجرای این مهم برابر مقررات اقدام نمایند.

٧- مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات مکلف می‌باشند ترتیبی اتخاذ نمایند تا در اسرع وقت با همکاری اداره کل وصول حق بیمه نسبت به تهیه نصب و توسعه نرم‌افزار مربوطه اقدام نمایند.

متن کامل مصوبات را در اینجا بخوانید.

PDF

نحوه ارائه خدمات غیرحضوری مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی
تاریخ: شنبه 6 دی 1399