Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، واردات پوشاک ایران از ترکیه در سال جاری میلادی بیش از ۹۳ درصد کاهش یافته است.

 خبرگزاری "ترند" آذربایجان به نقل از وزارت بازرگانی ترکیه خبر از کاهش ۹۳.۱۸ درصدی واردات پوشاک ایران از ترکیه داده است.

صادرات پوشاک آماده از ترکیه به ایران از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰ با کاهش ۹۳.۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ مواجه بوده است. در این فاصله زمانی تنها ۹.۶ میلیون دلار پوشاک از ترکیه به ایران صادر شده است.

 

طبق اعلام وزارت بازرگانی ترکیه در اکتبر سال ۲۰۲۰، پوشاک آماده به ارزش ۱.۶ میلیون دلار به ایران صادر شده است که ۵.۹۹ درصد کمتر از ماه مشابه سال گذشته است.

صادرات پوشاک آماده از ترکیه به بازار‌های خارجی در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰، ۵.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و به رقم ۱۳.۹ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته وزارت بازرگانی ترکیه، صادرات پوشاک ترکیه ۱۰.۳ درصد از کل صادرات این کشور را برای مدت زمان ذکر شده تشکیل داده است.

در اکتبر سال ۲۰۲۰، ترکیه پوشاک آماده به ارزش بیش از ۱.۸ میلیارد دلار به بازار‌های بین‌المللی صادر کرده که ۱۹.۶ درصد بیشتر از ماه مشابه ۲۰۱۹ است. این میزان صادرات، ۱۰.۷ درصد از کل صادرات خارجی ترکیه در ماه اکتبر بوده است.

طی ۱۲ ماه گذشته (از اکتبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۰)، ترکیه پوشاک آماده به ارزش بیش از ۱۶.۸ میلیارد دلار به خارج از کشور صادر کرده است.

صنعت پوشاک یکی از صنعت‌های اصلی و رو به توسعه ترکیه است.

از زمان شدت یافتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و محدود شدن ارتباطات مالی ایران با جهان خارج، بسیاری از برند‌های خارجی تولید پوشاک بازار ایران را ترک کرده و به جای آن برند‌های تازه تاسیس داخلی بازار ایران را در اختیار گرفته‌اند.

کاهش ۹۳ درصدی واردات پوشاک از ترکیه
تاریخ: چهارشنبه 10 دی 1399