Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

روز گذشته آیت ا.. هاشمی رفسنجانی با جمعی از اعضای خانه صنعت ، معدن . تجارت جوانان ایران دیدار کرد . در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تولید را نقطه آغاز رونق اقتصادی هر کشوری دانست و گفت : رکود تولید ، واردات و به تبع آن قاچاق اجناس نامرغوب را رونق می دهد که طی سالهای گذشته شاهد آن در کشور بودیم .

وی با ابراز تاسف از خبرهایی که این روزها از زد و بند های اقتصادی در دولت قبل در جامعه پخش می شود ، تصریح کرد : باید بیماری اقتصادی را درمان کرد و جلوی برخی سودجویان را گرفت که با موج آفرینی های حبابی در بازارهای خاص ، آرامش اقتصادی جامعه را مخدوش می کنند .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، بخش خصوصی را ظرفیتی بالقوه برای گسترش کمی و کیفی تولید در سراسر کشور دانست و ادامه داد : باید نگاه مقطعی به بخش خصوصی اصلاح شود که گاهی ابزار قدرت باندها و گاهی ضد ارزش تلقی می شود .

وی با اشاره به اهداف ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد اقتصاد مقاومتی تحکیم پایه های اقتصادی کشور بر اساس نگاه های علمی است و باید همه بخش های کشور بر اساس وظایف و اختیارات قانونی در این راه تلاش کنند .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالبات بخش های مختلف از دولت را زیاد دانست و بیان کرد : باید با اولویت بندی و استفاده از زیرساختهایی که تهیه شده واحدهای تعطیل و متوقف را وارد چرخه تولید کرد .

وی با تشریح مباحث مثبت و منفی درباره اثرات نقدینگی در کشور تصریح کرد : یکی از هنرهای دولت پیداکردن نقدینگی و هدایت آنها به سوی تولید است تا فرصت و پشتوانه های اقتصاد تهدید نشود .

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر خود به ژاپن و بررسی شرکتهای بزرگ صنعتی و تولیدی آنها ، گفت : از سرمایه های محدود مردم ، سرمایه های عظیمی ایجاد شده بود که هم سود معقول می داد و هم موجب رونق تولید و اشتغال جوانان شده بود .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مدیریت درست را از عوامل جذب سرمایه های سرگردان مردم خواند و افزود : مردم هم می خواهند با اطمینان در جاهایی سرمایه گذاری کنند که هم یک کار شخصی و هم یک اقدام ملی است .

 

1
تاریخ: یکشنبه 25 اسفند 1392