Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه عدم الحاق به FATF، مبادلات تجاری کشور را دستخوش مشکلات و معضلات عدم انتقال پول کرده است، گفت: سنگ اندازی بانک های کشورهای تحریم کننده ایران، بر عملکرد تجار و بنگاه های اقتصادی ایران تاثیر گذاشته است.

سیده فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا درباره تاثیر عدم حضور ایران در FATF بر تجارت خارجی کشور اظهار داشت: عدم پیوستن ایران یا عدم قبول شرایط FATF بر نقل و انتقال مسائل پولی و مالی برای تجار ایرانی، یک ساختار منفی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: طبیعتا زمانی که یک ارتباط مالی یا تجاری با دنیای بین‌الملل برقرار می‌شود، لازمه آن شکل گیری زیرساخت های انتقال پول حاصل از فروش یا خرید یک کالا یا خدمات است؛ اما به علت عدم پیوستن یا الحاق ایران به FATF این اتفاق رخ نداده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تشریح کرد: با الحاق به FATF وضعیت نقل و انتقال های پولی و مالی سامان‌دهی خواهد شد؛ ضمن اینکه باید منبع و مرجع یک پول در نقل و انتقال مشخص شود تا بانک های خارجی همکاری های لازم را با ایران داشته باشند.

به گفته وی، عدم پیوستن به FATF  باعث شده تا بانک های خارجی و بالاخص بانک های کشورهایی که ایران را تحریم کرده اند، مانع از ارتباط و مراودات صحیح تجاری و بازرگانی کشور شوند و این موضوع بر عملکرد تجار و بنگاه های اقتصادی تاثیر گذاشته است. بالاخص بخش خصوصی نتوانسته زیرساختی که مورد نیاز ارتباطات تجاریش است، یعنی سهولت در ارتباط را ایجاد کند.

مقیمی معتقد است که عدم پیوستن ایران به FATF باعث شده است تا بسیاری از مراودات تجاری دستخوش مشکلات و معضلات عدم امکان انتقال پول شوند.

عدم الحاق به FATF، مبادلات تجاری را دستخوش معضل عدم انتقال پول کرد/ عملکرد بنگاههای اقتصادی تحت تاثیر نزاع سیاسی
تاریخ: سه شنبه 16 دی 1399